انجام بیش از67 هزار آزمایش کلر سنجی برروی آب آشامیدنی روستاهای قاین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا عیدی مدیر امور آبفار قاین در گفتگو با خبرنگار نسیم قائن گفت: امور آب وفاضلاب روستایی قاین در راستای رسالت خطیر خود مبنی بر تولید و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی برای روستائیان عزیز اقدامات موثری را در تمام طول سال در دست اقدام دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

 

,

وی افزود: به منظور گند زدایی و سالم سازی آب شرب تعداد 42 سامانه گند زدایی در روستاهای شهرستان که شامل 25 دستگاه کلریناتور برقی ، 9 دستگاه کلریناتور گازی و 15 دستگاه  قطره ای ودستی مستقر هستند.

,

 

,

عیدی ادامه داد: به منظور پایش میکروبی آب شرب روستائیان در 10 ماه گذشته ،37 مورد آزمون میکروبی از تانکر های ثابت مستقر در روستاها و5 هزار و 900 آزمایش میکروبی از شبکه های توزیع ، مخازن و منابع تحت پوشش این امور انجام و نتایج آن در سامانه جامع مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ثبت شده  است که نتایج  از تحلیل و بررسی آزمون ها در حد قابل قبول و استاندارد بوده است .

,

 

,

وی اظهارکرد : در همین راستا نسبت به  شستشوی مخازن آب شرب به میزان 1000 متر مکعب در روستاهای سطح شهرستان از قبیل چدان ، خنجوک ، اندریک و ... از ابتدای امسال تا کنون اقدام شده  است .

,

 

,

مدیر امورآبفار قاین درادامه بیانداشت: از ابتدای امسال تا کنون هزارو 138 سرویس با متراژ 13 هزار و 179 متر مکعب آب شرب بهداشتی با تانکر سیار به روستاها حمل شده است که کلر زنی و آزمایش کلر سنجی نیز روزانه برای این میزان آب شرب نیز انجام می شود.

,

 

,

وی افزود:67 هزارو 500 آزمون کلر سنجی در 9ماهه امسال با نظارت خانه های بهداشت روستا انجام شده است که درصد مطلوبیت کلر باقی مانده بالای 99 درصد می باشد.

,

 

,

عیدی در پایان گفت : به جهت جلوگیری از خرابی دستگاههای کلریناتور و کاهش هزینه های نگهداری و راهبری سامانه ها  تعداد 45 دستگاه کلریناتور از ابتدای سال تا کنون اسید شویی شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیر امور آب وفاضلاب روستایی قاین گفت:بیش از 67 هزار مورد آزمایش کلرسنجی در 9 ماهه امسال بر روی آب آشامیدنی روستاهای قاین برای اطیمنان از بهداشتی و سالم بودن آن انجام شده است.