اطلاع رسانی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از برگ زیتون، دانش آموزان گروه پیشتاز آموزشگاه عصمت شهر آب بر و جمعی از مربیان آموزش و پرورش شهرستان طارم از اداره تأمین اجتماعی این شهرستان بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برگ زیتون,

مرتضی جمشیدی مسئول اداره تأمین اجتماعی شهرستان طارم در این دیدار اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر بزرگترین نهاد بیمه ای، درمانی و اقتصادی کشور و حتی در سطح خاورمیانه است که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش حمایت ها و خدمات خود قرار داده است.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی و اولیه سازمان تأمین اجتماعی اطلاع رسانی و آگاه سازی بیمه شدگان و آحاد مختلف جامعه از جمله دانش آموزان نسبت به کار کردها و فرآیند های اصلی سازمان است.

,

جمشیدی ابراز کرد: چتر حمایت تأمین اجتماعی از هنگام پرداخت اولین حق بیمه بر سر بیمه شده و خانواده تحت تکفل وی گسترده می شود و در صورت تداوم پرداخت حق بیمه، این پوشش تا پایان عمر ادامه می یابد و پس از فوت بیمه شده نیز خانواده او از خدمات حمایتی برخوردار می شوند.

,

مسئول اداره تأمین اجتماعی شهرستان طارم با اشاره به خدمات و حمایتهای سازمان تأمین اجتماعی افزود: این خدمات شامل تعهدات کوتاه مدت است که بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه پزشکی و کمک هزینه کفن و دفن از جمله این موارد محسوب می شود.

,

گفتنی است تعهدات بلند مدت آن شامل پرداخت انواع مستمری بازنشستگی، کارافتادگی و مستمری فوت و بازماندگان می شود بنابراین سازمان تأمین اجتماعی ایران به دلیل خدمات متنوعی که ارائه میدهد از دیدگاه جهانی به سازمان سخاوت معروف است.

,

عباداله عبادی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش طارم در ادامه هدف از برگزاری این اردو و بازدید را آشنا سازی دانش آموزان با فرایند اردو و بازدید شغلی، تعامل و همکاری با مسؤلین سایر ادارات، آشنایی دانش آموزان با انواع بیمه ها و حوزه های کاری تأمین اجتماعی پیرو قرار دادهای منعقده سازمان دانش آموزی استان با سازمان تأمین اجتماعی ذکر کرد.

,

وی یادآور شد: امروزه پیچیدگی جوامع و مشاغل و حوادث متعدد، بیماری ها و خطرات جسمی، روحی، شغلی و.. ایجاب می کند که هر شخصی عضو یکی از بیمه های کشور باشد که یکی از آنها بیمه تأمین اجتماعی است.

,

عبادی به نقش و اهمیت بیمه در زندگی انسانها اشاره کرد و افزود: در دنیای کنونی عضویت در بیمه های معتبر هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری برای آینده است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
مسئول اداره تأمین اجتماعی شهرستان طارم گفت: یکی از وظایف اصلی و اولیه سازمان تأمین اجتماعی اطلاع رسانی و آگاه سازی بیمه شدگان و آحاد مختلف جامعه است.