سرمایه‌گذاری 1100 میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر امیرآباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، سیاوش رضوانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گلوگاه به ظرفیت بندر امیرآباد اشاره کرد و افزود: بندر امیرآباد با ۱۵ پست اسکله و با ظرفیت اسمی ۷.۵ میلیون تن در حال فعالیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی افزود: در بندر امیرآباد 25 درصد کارها از فناوری‌های جدید و امکانات الکترونیکی که به بهبود امور در سازمان بنادر کمک می‌کند، انجام می‌پذیرد و افزایش رضایت‌مندی صاحبان کالا و تسهیل در روند امور تجاری آن‌ها از اهداف مهم این بندر است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بیان کرد: این بندر به‌عنوان بندر پایلوت نصب و اجرای نرم افزار جامع بندری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی انتخاب شد و قابلیت رهگیری کالا و بار از توانمندی‌های این نرم‌افزار است که در این بندر فعال شده است.

این مسئول گفت: منطقه ویژه اقتصادی دارای مزیت‌هایی است و این مزیت‌ها سبب شد که بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد جذب شوند.

رضوانی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومانی دولت و سرمایه‌گذاری یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر امیرآباد، اظهار کرد: این بندر یکی از مناطق ویژه‌ای است که موفق عمل کرد و وظایف ذاتی منطقه ویژه را به خوبی انجام داد.

وی بیان کرد: در سایت اداری منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد 77 درصد این نیروهای کار، بومی از شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و نکا هستند و در مجموع 300 نفر کارمند اداری، 50 نفر از آن‌ها از گلوگاه باشند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد گفت: به طور میانگین در بندر امیرآباد 500 کامیون در این بندر بارگیری می‌شوند و در بعضی روزها هم به 700 عدد نیز می‌رسد و روزانه نیز به صورت میانگین هشت کشتی لنگر می‌اندازند.

این مسئول ادامه داد: تقاضاهای تعدادی از شرکت‌های دیگر برای فعالیت در این منطقه ویژه اقتصادی در حال بررسی است و با آغاز فعالیت این شرکت‌ها بخشی از اشتغال را برای جوانان ایجاد می‌کند.

رضوانی گفت: این بندر جز بنادر نسل سوم و منحصر به فرد و افتخاری برای استان مازندران است و در آینده سطح صادرات و ترانزیت بندر افزایش می‌یابد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد گفت: سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومانی دولت و سرمایه‌گذاری یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر امیرآباد انجام شده است.