پس از 10 سال سرمنزل اول برگشتیم/ دعوت از میراث فرهنگی برای مناظره در شبکه استانی اردبیل/ اعلام شکایت به دیوان اداری+اسناد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از آذرسلام، محمد پورتقی سرمایه گذار بخش خصوصی منطقه نمونه گردشگری و توریستی مصوب هیئت دولت شهرستان نیر که نزدیک به 10 سال است، دچار بروکراسی اداری و مانع تراشی و خلع ید شده است، امروز در جمع اصحاب رسانه خبرگزاری و پایگاه های خبری و تحلیلی که در محل دفتر این سرمایه گذار برگزار شد با انتقاد تند از عدم حمایت سرمایه گذاری از سوی برخی افراد و ادارات استان اردبیل اظهار داشت: اکنون پروژه را متوقف کرده اند و با گذشت 10 سال به سرمنزل اول برگشتیم زیرا عنوان کرده اند که هزینه گذاری های صورت گرفته را کارشناسی و پرداخت می کنند تا من از این استان بروم!.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,

وی با بیان اینکه در سایر کشورها و استانها نیز سرمایه گذاری کرده و هیچ مشکلی پیش نیامده، تصریح کرد: " لعنت به من که اردبیل را انتخاب کردم و آن بخاطر این بوده که اصالت اردبیلی دارم و از روی عِرق به این شهر امدم این درحالی بود که استانداران همجوار از جمله مازندران شخصا با تماسی از من برای حضور در آن استان برای سرمایه گذاری دعوت و حمایت قاطع و صفر تا 100 را نیز اعلام کرده بودند".

,

وی گفت: هلدینگ شاخه طوبی مهر در اکراین اربیل و دیگر نقاط سرمایه گذاری کرده بود و به اشتباه در این استان نزدیک به 7 میلیارد تومان هزینه گذاری کرده ام اما اکنون با شکست مواجه کرده اند.

,

محمد پورتقی با اشاره به کارشکنی عمدی گرفتاری اداری و وقت کشی از سوی برخی دستگاه های استان و نیز بهره برداری های سیاسی از موضوع سرمایه گذاری نیر در بخش بعدی سخنان خود اظهار کرد: شهرداری وقت نیر با این بهانه که محدوده مصوب هیئت دولت داخل در محدوده شهر بوده و خدمات به آنجا ارائه نخواهد شد؛ یک سال طول کشید تا به نامه این شرکت مبنی خارج از محدوده شهر مهر تایید و مجوز صادر کنند!.

,

این سرمایه گذار با نشان دادن اسناد اصلی کارشکنی ها و وقت کشی های برخی دستگاهها به خبرنگاران حاضر گفت: بار اول کارشناس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیشرفت کار را 40 درصد به بالا ارزیابی کرده در مرحله دوم استعلام امور اراضی و آبیاری 21درصد! و اخیرا با بهانه های واهی و نامعلوم سازمان میراث فرهنگ پیشرفت فیزیکی پروژه بزرگ سقزچی نیر را 1و نیم درصد! اعلام و از ما خلع ید کرده اند.

,

وی با ابراز تاسف، گله و انتقاد تند از برخوردهای زیرپوستی برخی مبنی بر عدم حمایت از این پروژه گفت: از میراث فرهنگی و گردشگری بخاطر اذیت ها و شکستن شخصیت و غرور سرمایه گذاران به خدا و دیوان عدالت اداری شکایت کرده ام.

,

مدیرعامل شرکت آذران نیر (منطقه نمونه گردشگری سقزچی نیر به مساحت 500 هزار متر مربع) در ادامه گفت: با اینکه با اداره امور آب منطقه ای قرار داد 30 ساله دارم اما تعدادی اراذل اجیر شده آن را از دست ما گرفتند و با چاپ بلیط درامد شخصی ایجاد کردند که میراث فرهنگی استان در پاسخ به این اقدام مرا به اقدام متقابل دعوت کردند!.

,

محمد پورتقی با ارائه اسناد رسمی نامه ترجمه شده سرمایه گذار روسی به مبلغ 150 میلیون دلار و سرمایه گذار چینی به مبلغ 450 میلیون دلار گفت: معاون عمران استانداری و میراث فرهنگی به این نامه نیز وقعی ننهادند و در عرض دو روز آن را کنار گذاشتند.

,

او گفت: در سالهای اول با 300 میلیارد می توانستیم کار پروژه را که برای بیش از 2 هزار نفر شغل ایجاد می شد تمام کنیم اما متاسفانه اکنون این براورد هزینه به 900میلیارد تومان رسیده است با این حال باز با کمک سرمایه گذار خارجی می توانیم ر مهلت معین تمام کنیم.

,

وی با ارائه اسناد مکتوب و نامه های رسمی اداری و نیز اسنادی که مدعی شد اماده است به سایر نهادهای بازرسی و امنیتی ارائه دهد گفت: با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان حاضرم در شبکه استانی و برابر دیدگان همه مناظره کرده تا افکار عمومی و مردم علت عقب ماندگی توسعه این استان را دریابند.

,

وی گفت:  مرکز سیمای استان اردبیل تاکنون این امکان را فراهم نکرده و حتی گزارشی از این پروژه 10 ساله نیز تهیه نکرده است.

,

این سرمایه گذار مدعی شد نامه خلع ید و فسخ قرار داد این پروژه را بدون اطلاع سرمایه گذار و بدون حضور در کارگروه سرمایه گذاری و گردشگری در زمان استانداری قبلی جعل امضاء نموده و آن را از دور کنار زده اند و متاسفانه تاکنون با این تخلف نیز برخوردی صورت نگرفته است.

,

همچنین پورتقی با نشان دادن برگ صدور پروانه بهره برداری در زمان بخشداری وقت نیر و نیز خط خطی کردن آن تصریح کرد: این نوع برخورد قابل درک نیست.

,

سرمایه گذار بخش خصوصی منطقه گردشگری نیر که با خانواده خود در این نشست حضور یافته بود گفت: ده سال عمر خود را در این راه تلف کرده ام و در آخر نتیجه آن ضرب در صفر شده است.

,

وی با بیاین اینکه 70 کارگر در آن مشغول کار بودند ولی با این روند بیکار شده اند افزود: تعدادی افراد ناشناس را اجیر کرده و مانع توسعه این پروژه می شوند.

,

او در پایان با درخواست از نمایندگان مجلس، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مبنی بر مساعدت و رسیدگی به مشکلات بوجود آمده در راستای حمایت از سرمایه گذاران در ادامه از صدا و سیمای مرکز استان نیز درخواست کرد: زمینه گفتگوی زنده و رودرو با مسئولان بویژه میراث فرهنگی را فراهم کند.

,

***اسناد ارائه شده خبر فوق از سوی سرمایه گذار

,

توجه: با نگه داشتن موس بر روی سند موضوع و عنوان آن اشکار خواهد شد.

,

, , ,

, , , , , , , , , , ,

انتهای پیام/

]
سرمایه گذار بخش خصوصی منطقه نمونه گردشگری نیر که پس از 10 سال فعالیت خلع ید شده از استاندار و امام جمعه اردبیل درخواست کمک کرد.