خراسان شمالی پاک از شیوع آنفولانزای پرندگان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حمید رمضانی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در خراسان شمالی 90 واحد مرغداری فعال است، اظهار کرد: تاکنون هیچ نمونه ای از بروز بیماری آنفولانزای پرندگان در سطح استان مشاهده نشده و خراسان شمالی جزو استان های پاک از شیوه این بیماری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ، ,
 
,
 
,
 
,
رمضانی در ادامه با تصریح بر این مطلب که اقدامات مراقبتی برای پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح کشور در حال انجام است، گفت: طی سال جاری در خراسان شمالی نیز تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوه این بیماری در دستور کار بوده است.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزایش آگاهی مراغداران با برگزاری کلاس های آموزشی، اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای در مرغداری ها همچنین مراقبت فعال توسط دامپزشکان در زیستگاه های حیات وحش را از مهمترین اقدامات مراقبتی استان برای پیشگیری شیوه این بیماری عنوان کرد.
,
 
,
 
,
 
,
در عین حال، وی توصیه کرد: مرغداران جوجه ها را از مراکز خرید معتبر خریداری کنند و رفت و آمد های غیر ضروری به داخل سالن مرغداری نداشته باشند.
,
 
,
 
,
 
,
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در خاتمه یادآور شد: در سطح استان هیچ مرغداری غیر مجازی فعالیت ندارد که نگران از شیوع این بیماری در سطح استان باشیم.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی تاکنون هیچ نمونه ای از بروز بیماری آنفولانزای پرندگان در سطح استان مشاهده نشده و خراسان شمالی جزو استان های پاک از شیوه این بیماری است.