خدشه بر قداست بقاع متبرکه با هدف تضعیف اعتقادات مردم صورت می گیرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در گفتگو با قم فردا با اشاره به برخی شبهات پیرامون تعداد امامزادگان که در فضای مجازی به وجود آمده است، اظهار داشت:در بسیاری از بقاع و امامزاده های کشور مهارت های زندگی بر اساس دین آموزش داده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: این مکان ها ، تبدیل به مجموعه هایی برای مبارزه با جنگ نرم دشمن شده اند و فعالیت های بسیاری پیگیری می کنند به همین دلیل مورد هجمه های دشمنان قرار گرفته است.

,

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور با اشاره به اینکه تا سال 88 فقط در 300 امامزاده نماز جمعه خوانده می شد، گفت: تا قبل از سال 90 در 80بقعه و امامزاده ترتیل خوانی برگزار می شد اما امروز در 1900 امامزاده ترتیل خوانی انجام می گیرد.

,

وی بیان داشت:بقاع متبرکه دارای ظرفیت های فرهنگی بسیاری می باشند که این ظرفیت ها در حال آشکار شدن است.

,

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب هیچ امامزاده ای به تعداد امامزاده ها اضافه نشده است، عنوان داشت: برخی امامزاده ها به دلیل سختی مسیر زائر پذیر نیست و یا فقط برای مردم بومی همان منطقه شناخته شده بود باعث ایجاد چنین شبهاتی شده است.

,

وی اضافه کرد: سازمان اوقاف در حال پاک کردن غبار مظلومیت از این امامزاده ها و بقاع متبرکه است که همین باعث شناخته شدن آنها در جامعه می شود و از این مسئله دشمن سوء استفاده و شبهه افکنی می کند.

,

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور با اشاره به اینکه ساختمان 900 امامزاده از نظر قدمت جزء میراث ملی و جهانی ثبت شده است، ابراز داشت: بعد از مدت ها پرتال سازمان اوقاف در خصوص امامزاده ها ایجاد شده و در حال اجرا می باشد که هر کسی در هر شهری می تواند بقاع متبرکه و امامزاده های مکان زندگی خود را ببیند.

,

وی افزود: در این پرتال هم گردش مالی هر امامزاده بصورت آنلاین قابل بررسی است و هر اقدامی روی سایت و پرتال ثبت می شود و همچنین نذورات مردمی در هربقعه صرف هزینه همان مکان می شود البته باید گفت تنها ۴۸ درصد بقاع متبرکه دارای موقوفه و درآمد حاصل از آنها هستند.
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: دشمنان در فضای مجازی با نگاه دشمنی و سست‌کردن اعتقادات مردم، اقدام به ترویج شبهات در این زمینه می‌کنند.

,
,

وی درادامه به پست ایجاد امامزاده در کنار تخت جمشید در فضای مجازی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این امامزاده در کنار تخت جمشید قرار داشته است اما به دلیل اینکه ساختمان آن ثبت جهانی شده است اجازه ساخت داده نمی شد و فقط افراد بومی به این امامزاده رفت و آمد می کردند.

,

شرفخانی با اشاره به سودجویی برخی افراد در کشور ، گفت: طی چند سال اخیر شاهد دست بکار شدن سودجویان برای معرفی امامزادگان و بقاع جدید بوده‌ایم که سازمان اوقاف با ورود به این مسئله حتی اقدام به تخریب برخی مکان‌های دروغین کرده است.

,

وی عنوان داشت: در کشور 33 پیامبر مدفون هستند که این پیامبرها  زائران خاص خود را از ادیان مختلف دارند که قدمت ساختمان برخی از این ها به 800 و یا 900 سال قبل برمی گردد.

,

انتهای پیام

]
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور با اشاره به اینکه در بسیاری از بقاع و امامزاده های کشور مهارت های زندگی بر اساس دین آموزش داده می شود، گفت: خدشه بر قداست بقاع متبرکه با هدف تضعیف اعتقادات مردم صورت می گیرد.