هیچ‌ موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در زنجان مشاهده نشده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه هیچ‌گونه موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در زنجان مشاهده نشده است، اظهار کرد: توصیه ما به شهروندان و روستاییان این است که تلفات پرندگان را به محض مشاهده به مزکر بهداشت شهرستان و دامپزشکی گزارش دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , موج رسا;, ,

وی با بیان اینکه به هیچ وجه نباید به لاشه پرندگان تلف شده دست زد، ابراز کرد: بعد از گزارش هر نوع مورد مشکوک از پرندگان نمونه گیری‌های لازم انجام می‌شود.

,

مسئول بیماری‌های واگیر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه راه‌های مختلفی برای انتقال این بیماری به انسان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مردم باید مراقب باشند تا از تماس با پرندگان مهاجر در این ایام خودداری کنند و در هنگام پرکنی مرغ‌های محلی از دستکش استفاده کنند.

,

وی با بیان اینکه در هنگام سربریدن پرندگان و مرغ‌های محلی باید مراقبت‌های لازم انجام شود، عنوان کرد: توصیه ما این است که مردم مرغ و تخم مرغ را به صورت کاملا جوشانده مصرف کنند.

,

معصومی با بیان اینکه بهترین راه مصرف مرغ و تخم مرغ به صورت آب‌پز است، گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که از مصرف مرغ و تخم مرغ به صورت نیم مصرف خودداری کنند.

,

وی با بیان اینکه استفاده از مرغ و تخم مرغ فروشگاه‌های مجاز هیچ موردی ندارد، افزود: در مناطق روستایی که مرغ و تخم مرغ به صورت سنتی مصرف می‌شود باید مراقبت‌های لازم انجام شود.

,

مسئول بیماری‌های واگیر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه طیور بلافاصله بعد از ابتلا به این بیماری تلف می‌شوند، در مناطق روستایی باید مراقبتها به صورتی که گفته شد رعایت شود.

,

انتهای پیام/

]
مسئول بیماری‌های واگیر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: هیچ‌گونه موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در زنجان مشاهده نشده است.