آخرین مکالمه هواپیمای ATR در آسمان اصفهان بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بنا به دستور رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، بنده به همراه رئیس کمیسیون عمران و رئیس کمیته حمل و نقل امروز در سازمان هواپیمایی کشور حضور یافتیم و به صورت ریز مسائل را از قبل از وقوع حادثه تا بعد از حادثه مورد بررسی قرار دادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به پیگیری مجلس شورای اسلامی در خصوص سانحه امروز سقوط هواپیما افزود: آخرین مکالمه هواپیمای ATR که به مقصد فرودگاه یاسوج در حال حرکت بود در ساعت 9 و 22 دقیقه صبح امروز در آسمان اصفهان انجام گرفت.

,

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آخرین مکالمه خلبان با مرکز پرواز فرودگاه مهرآباد وضعیت کاملاً عادی بوده، تصریح کرد: خلبان هواپیمای ATR در آخرین مکالمه درخواست کاهش ارتفاع داده که مورد موافقت مرکز پرواز قرار گرفته است.

,

بدری متذکر شد: در این جلسه تمامی موارد از زمان اخذ مجوز پرواز تا لحظه قطعی ارتباط مورد بررسی قرار گرفت که تمامی موارد نظارتی و کنترلی لازم که باید لحاظ می‌شد، مورد توجه قرار گرفته و مشکلی از لحاظ فنی و قانونی در این خصوص وجود ندارد.

,

وی اضافه کرد: هواپیما در ارتفاع 21 هزار پا پرواز می‌کرد که بعد از موافقت، اجازه کاهش ارتفاع تا 17 هزار پا برای این هواپیما صادر شده است.

,

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: بعد از قطعی ارتباط نیز چند نفر از اهالی بومی در منطقه پادنا با تماس‌های متعدد اظهار کردند که این هواپیما را در ارتفاع پایین دیدند.

,

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عمر این هواپیما حدود 25 سال بوده، عنوان کرد: مجلس از به‌روزرسانی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور استقبال می‌کند و در این زمینه اقداماتی نیز توسط دولت انجام گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در رابطه با پیگیری مجلس در خصوص سانحه امروز سقوط هواپیما گفت: آخرین مکالمه هواپیمای ATR در ساعت 9 و 22 دقیقه صبح امروز در آسمان اصفهان بود