حمایت از مناطق کم برخوردار اولویت شورای شهر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی ترقی در گفتگو با خبرنگار عطارنیوز گفت: یکی از اولویت های اصلی شورای پنجم، حمایت از مناطق کم برخوردار است که سعی شده در لایحه عوارض صدور پروانه ساختمانی که اخیراً به تصویب شورا رسید، مورد توجه قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عطارنیوز ,


وی افزود: شورا و شهرداری تلاش کردند تا در این لایحه ضمن تسهیل شرایط اخذ پروانه برای همه شهروندان، به طور ویژه مشکلات مردم در مناطق کم برخوردار را مرتفع کنند.
 

,
,
,

ترقی با اشاره به اینکه یکی از شرایط پیش رو در این مناطق ساخت و ساز در کاربری های مغایر با کاربری تعریف شده برای زمین ها است، اظهار کرد: در همین چارچوب و در لایحه جدید نحوه محاسبه عوارض پروانه ساختمانی، اجازه داده شده است تا با حفظ کاربری حقیقی آن زمین، جهت احداث بنا پروانه ساختمانی صادر شود.
 

,
,

عضو شورای اسلامی شهر نیشابور پایین بودن مساحت بنای ساخته شده در زمین های قولنامه ای که در سند ششدانگ اصلی، مساحتی بیشتر از 500 مترمربع دارند را یکی دیگر از شرایط پیش روی افرادی دانست که تمایل به گرفتن پروانه ساختمانی دارند و گفت: تا پیش از این صاحبان اینگونه ملک ها می بایست بر اساس تبصره3 ماده 101 قانون شهرداری مبلغی تا سقف 43/75 درصد متراژ تحت تصرف را بر اساس قیمت زمین در ازای تأمین سرانه فضای عمومی و خدماتی و همچنین تأمین اراضی مورد نیاز شوارع و معابر عمومی به شهرداری پرداخت می کردند، که با تصمیم شورا، شهرداری این مبلغ را از افرادی که اقدام به دریافت پروانه ساختمانی کنند، به میزان کمتری اخذ خواهد کرد.
 

,
,

وی هزینه بالای پیش بینی شده برای اخذ پروانه ساختمانی را از دیگر معضلات شهروندان نیشابوری در مناطق کم برخوردار عنوان کرد و افزود: در گذشته حداقل قیمت منطقه ای برای هر متر زمین در این مناطق سه هزار تومان بود که در لایحه جدید به 450 تا 750 تومان کاهش یافته است.
 

,
,

ترقی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بسیاری از خانه های شهروندان در مناطق کم برخوردار تک واحدی است، چنانچه صاحبان اینگونه ملک ها اقدام به دریافت پروانه ساختمانی کنند دیگر نیاز به اختصاص فضایی برای پارکینگ در محدوده ساخته شده بنا ندارند و می توانند از حیاط منزلشان به عنوان پارکینگ استفاده کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر نیشابور حمایت از مناطق کم برخوردار را اولویت شورای این شهر دانست و سیاست های شورا در این خصوص را تشریح کرد.