ظرف 12 سال گذشته دولت تنها 500 میلیارد تومان به پروژه قطار شهری پرداخت کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسین حیدری در گفت‌وگو با رهیاب در رابطه با اعتبارات قطار شهری اهواز اظهار کرد: طبق مصوبه سال 86 قانون حمایت از سامانه‌‌های حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری در کلان‌شهرها دولت موظف به پرداخت 50 درصد از هزینه‌های پروژه‌های قطار شهری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب ,

وی بابیان اینکه 50 درصد اعتبارات دیگر پروژه قطار شهری با شهرداری‌ها است افزود: ظرف 12 سال گذشته دولت تنها 500 میلیارد تومان به پروژه قطار شهری اهواز پرداخت کرد که 400 میلیارد تومان در دولت گذشته و 100 میلیارد تومان در دولت فعلی پرداخت شد.

,

عضو شورای شهر اهواز بابیان اینکه پروژه قطار شهری در استان‌هایی که هم‌زمان با اهواز پروژه آن‌ها کلنگ زنی شد افتتاح شد، بیان کرد: بی‌توجهی دولت و نمایندگان مجلس در طول ادوار گذشته به اهمیت این پروژه سبب شده است تاکنون پروژه قطار شهری اهواز افتتاح نشود.

,

وی با تأکید بر اینکه پروژه قطار شهری اهواز درمجموع 4 فاز بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی ندارد، گفت: پروژه قطار شهری اهواز 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به بهره‌برداری برسد.

,

حیدری عنوان کرد: شهرداری نیز به دلیل مشکلات مالی نتوانسته به تعهدات خود در رابطه با اجرای پروژه پرداخت نکرد و تنها هزینه‌های جاری حقوق پرسنل و سازمان را پرداخت می‌کند.

,

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر اینکه عوارض پارکینگ باید صرف احداث پارکینگ‌های عمومی سطح شهر شود، بیان کرد: در بودجه شورای شهر نیز عنوان شد که عوارض پارکینگ‌ها در حسابی متمرکز و تنها صرف احداث پارکینگ‌های عمومی شود.

,

عضو شورای شهر اهواز بابیان اینکه پارکینگ طبقاتی طالقانی از برنامه زمان‌بندی خود عقب است گفت: تمام تلاش خود را برای افتتاح این پارکینگ در پایان سال 97 انجام داده‌ایم.

,

وی عنوان کرد: عدم وجود پارکینگ‌های عمومی یکی از مشکلات حمل‌ونقل درون‌شهری است.

,

حیدری بابیان اینکه احداث پارکینگ‌های عمومی با اولویت سرمایه‌گذاری خصوصی است، اظهار کرد: در شورای شهر برای سرمایه‌گذار خصوصی یک بسته تشویقی در نظر گرفته‌شده است.

,

انتهای پیام/

]
عضو شورای شهر اهواز گفت: ظرف 12 سال گذشته دولت تنها 500 میلیارد تومان به پروژه قطار شهری اهواز پرداخت کرد که 400 میلیارد تومان در دولت گذشته و 100 میلیارد تومان در دولت فعلی پرداخت شد.