فعالیت ۱۱ گروه جهادی، برای محرومیت‌زدایی در شهرستان شازند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شازند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شازند ما گفت: امروز در عرصه بسیج سازندگی همچون گذشته شاهد ایفای نقش و فداکاری های جوانان هستیم که با ورود به تمامی بحث های سازندگی، توانمند عمل کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شازند ما, شازند ما,

وی فرهنگ کار و تلاش را با اهمیت تلقی کرد و گفت: فرهنگ همت و تلاش به واسطه نیروهای جوان تحصیلکرده و جهادگر بسیج سازندگی نهادینه می شود.

,

, ,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شازند بیان کرد: باتوجه به رویکرد ناحیه مقاومت بسیج شازند، در ماه های اخیر در حوزه سازندگی ۷۵۰ نفر روز، کار عمرانی و خدمت رسانی در شهرستان صورت گرفته که اردوهای جهادی در زمره این فعالیت ها است.

,

مهجوری ادامه داد: در سطح شهرستان شازند طی ماه های گذشته تعداد ۱۱ گروه جهادی در حوزه های دانش آموزی، پیشکسوتان و جوانان فعالیت داشته و به اجرای پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته پرداخته اند.

,

وی اظهار کرد: از جمله اقدامات محرومیت زدایی در شهرستان می توان به ساخت خانه محروم روستای لنجرود و محله هفته شهرشهباز، ساخت حسینیه و سرویس بهداشتی مسجد قدمگاه، پروژه آبرسانی به مزرعه های روستای کیشان، ساخت سرویس بهداشتی در محله بازنه، ساخت و تعمییرخانه در هندودر، تعمییرات خانه محروم و کاشی کاری آن در شهر آستانه و ساخت کارگاه اشتغالزایی در محله ازنا شازند اشاره کرد.

,

, ,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شازند اضافه کرد: همچنین در سال جاری بسیج سازندگی شهرستان شازند می توان به اقداماتی چون تهیه ۶ سبد جهیزیه کامل عروس و داماد جهت افراد بی بضاعت، تهیه سبد حمایتی لوازم‌التحریر جهت دانش آموزان بی بضاعت به تعداد ۵۰۰ عدد اشاره کرد.

,

وی تصریح کرد: توزیع سبد کالا به میزان ۱۵ عدد در شب یلدا هرکدام به ارزش ۱۵۰ هزار تومان، اعزام بسیجیان به کرمانشاه جهت یاری به زلزله زدگان و ساخت اسکان موقت و سرویس بهداشتی، اعزام بسیج جامعه پزشکی و ویزیت رایگان در روستاهای محروم، ایجاد صندوق قرض الحسنه در روستاها، برگزاری کلاس پیشگیری از اعتیاد و برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و ایجاد بازارچه از دیگر اقدامات ناحیه مقاومت بسیج شازند است.

,

مهجوری یادآور شد: بسیج سازندگی در زمینه برپایی دوره های آموزشی در حوزه های خیاطی، زعفران کاری، کاشت گیاهان دارویی، پرورش قارچ و... به تعداد ۷۰۰ نفر نیز اقدام کرده و به جهت ایجاد اشتغال در سطح شهرستان مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا و برای ۲۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

,

انتهای پیام/

]
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شازند گفت: باتوجه به رویکرد ناحیه مقاومت بسیج شازند، در ماه های اخیر در حوزه سازندگی ۷۵۰ نفر روز کار عمرانی و خدمت رسانی در شهرستان صورت گرفته که اردوهای جهادی در زمره این فعالیت ها است.