آغاز به کار هشت مرکز جامع خدمات سلامت در اصفهان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سلامت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته در مراسم افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت شهید سرخوش شاهین شهر بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سلامت مردم اهمیت می دهند و اقدامات آن ها در این زمینه جای تشکر دارد؛ چرا که موضوع بهداشت و درمان یکی از اولویت های آن ها بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سلامت,

وی ادامه داد: طرح های بهداشتی، درمانی و تجهیز بیمارستان هایی که در پنج سال گذشته به بهره برداری رسید به خاطر توجه ویژه نمایندگان مجلس بود.

,

سیدحسن قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: مراکز جامع خدمات سلامت در کشور در مراقبت های نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و سالخورگان نقش بسزایی ایفا می کند.

,

وزیر بهداشت در تشریح این نقش بیان کرد: خدمات مامایی، مشاوره های تغذیه و رژیم درمانی، خدمات مشاوره ژنتیک اجتماعی و قبل از ازدواج و همچنین غربال گری هیپوتیروئید از جمله وظایف مرکزهای جامع سلامت در شهرهای کشور است.

,

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: پیشگیری یکی از نکات بسیار مهمی است که مردم باید به آن اهمیت ویژه ای بدهند و با کنترل سطح سلامت خود و پیگیری پرونده الکترونیکی خودشان، سلامتی را برای خودشان به ارمغان بیاورند.

,

هاشمی گفت: بهتر است به نکاتی در مراکز جامع خدمات سلامت به مردم ارائه می شود مهم قلمداد شود و از سوی تک تک افراد جامعه رعایت شود.

,

وی افزود: پیشگیری خوبی در گذشته انجام نداده ایم و امروزه شاهد برخی بیماری ها مانند دیابت هستیم و بهتر است بدانیم که حوزه درمان مانند حوزه پیشگیری نامحدود نیست.

,

کمیسیونر کنترل و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: کادر بهداشتی مراکز جامع خدمات سلامت دید دلسوزانه ای به مردم منطقه خودشان دارند و نیاز است که این کار بزرگ مراقبت سلامت، مشارکت بیشتری را از سوی مردم به همراه داشته باشد.

,

اعتماد مردم به درمان افزایش پیدا کند

, اعتماد مردم به درمان افزایش پیدا کند, اعتماد مردم به درمان افزایش پیدا کند,

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: درباره درمان هم باید چند کار انجام دهیم که در ابتدا باید بتوانیم برای مردم اعتماد به درمان را افزایش دهیم.

,

وی در تشریح این اعتماد سازی ادامه داد: اگر کسی به بیمارستان گلدیس رفت باید اطمینان داشته باشد هر کاری که بشود انجام داد را پرسنل انجام  می دهند و این باید برای بیماران فرهنگ سازی شود.

,

نماینده مجلس شورای اسلامی در حضور وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: سایر نقاط این شهرستان هم نیازمندی های بهداشتی و درمانی دارند و امیدواریم با دید خوبی که وزیر بهداشت به شهرستان ها و استان های مختلف دارند، این مشکلات برطرف شود.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: نسبت به سایر برنامه ها اعتبارات خوبی برای طرح تحول نظام سلامت لحاظ شد تا وزارت بهداشت بتواند کار خود را راحت تر پیش ببرد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان هم در انتهای این مراسم گفت: مرکز شهید سرخوش به عنوان نمونه ای از هشت مرکزی است که همزمان با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می رسد.

,

طاهره چنگیز در معرفی این مراکز خاطر نشان کرد: پایگاه بهداشتی شهید ردانی پور شاهین شهر، شهید سرخوش، آزمایشگاه بهورزی فریدن، مرکز جامع سلامت مورچه خورت، پانسیون پزشکان، مرکز بهداشتی زواره و مرکز بهداشتی حجت آباد برخی از این پروژه ها هستند.

,

انتهای پیام/

]
هشت مرکز جامع خدمات سلامت با حضور وزیر بهداشت از شب گذشته در اصفهان آغاز به کار کردند.