کشف اشیاء عتیقه 3 هزار ساله در زنجان/بیش از 252 هزار عدد مواد محترقه در استان به مقصد نرسید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردارعلی آزادی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان،با بیان اینکه  در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق عتیقه و آثار تاریخی در خرمدره ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان خرمدره قرار گرفت، اظهار کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، متهم به قاچاق عتیقه و آثار تاریخی شناسایی شد و با هماهنگی قضائی این فرد مورد تعقیب قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی با اشاره به اینکه ماموران آگاهی شهرستان خرمدره با شناسایی محل سکونت این فرد و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند، ابراز کرد:  ماموران در بازرسی از محل اختفای این فرد موفق شدند،تعداد چهار عدد ضروف سفالی مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد ، و یک قبضه دشنه {خنجر } دولبه مفرغی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد مسیح یعنی سه هزار سال قبل را کشف و ضبط کنند.

,

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه ارزش ریالی آثار تاریخی مکشوفه از سوی کارشناسان اداره میراث فرهنگی، به دست نیامد ، عنوان داشت: اقلام مکشوفه جزء اولین آثار شناسنامه دار مکشوفه در شهرستان بوده که کشف شده است.

,

 سردار آزادی با اشاره به اینکه آثار باستانی و تاریخی هر کشوری نشان دهنده فرهنگ و تاریخ آن کشور است، ادامه داد: حفر اماکن تاریخی، قاچاق و خرید و فروش آثار تاریخی برابر قانون جرم محسوب شده و با متهمان برخورد قضائی می شود.

,

بیش از 252 هزار عدد مواد محترقه غیر مجاز  در استان به مقصد نرسید

, بیش از 252 هزار عدد مواد محترقه غیر مجاز  در استان به مقصد نرسید,

وی در ادامه از کشف 180 هزار و 245 عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز در استان زنجان خبر داد، افزود: با توجه به روزهای پایانی سال و نزدیکی چهارشنبه سوری، طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه توسط پلیس زنجان به مرحله اجرا درآمده است.

,

فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: ماموران فرماندهی انتظامی استان زنجان با انجام کار اطلاعاتی طی چهار عملیات در شهرستان ابهر ،خدابنده، ایجرود و پلیس امنیت عمومی استان موفق به شناسایی افراد سود جو که اقدام به تهیه و توزیع مواد محترقه غیر مجاز و خطر ناک می کردند، شدند .

,

سردار آزادی اضافه کرد: ماموران انتظامی متهمان را در شهرستان های زنجان ، ابهر،خدابنده و ایجرود دستگیر که در بازرسی از محل اختفای آنان 252 هزارو 369 عدد انواع مواد محترقه کشف کردند.

,

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به برخورد قاطع پلیس با سودجویان و توزیع کنندگان مواد محترقه اذعان داشت: به استناد قانون مجازات اسلامی هر گونه قاچاق ، خرید و فروش و غیره  مواد منفجره و محترقه به طور غیر مجاز جرم محسوب شده و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می شود.

,

سردار آزادی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی و موارد مشکوک مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.

,

انتهای پیام /

]
فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف اشیاء عتیقه باستانی با قدمتی سه هزار ساله در شهرستان خرمدره خبر داد.