لزوم واگذاری صنعت غذا و دارو به بخش خصوصی/ضرورت نظارت دقیق بر فرآیند غذا و دارو
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، عباس نیک‌روش، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در سومین همایش معاونین و مدیران غذا و داروی منطقه شش آمایش کشور که در ساوه برگزار شد با تاکید بر  واگذاری صنعت غذا و دارو به بخش خصوصی گفت: این صنعت تامین کننده مصارف غذایی و دارویی روزانه مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر, نارخبر,

وی افزود: وزارت بهداشت به عنوان متولی نظارت بر کیفیت غذا و دارو هر روز با چالش های جدیدی مواجه است و بخش خصوصی می تواند از حجم کار دانشگاه های علوم پزشکی بکاهد.

,

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: برای تامین غذای ایده آل باید بر فرآیند آن از محل تولید در مزرعه تا محل عرضه برای مصرف، نظارت دقیق و مستمر داشت که خود حوزه‌ای گسترده و فراگیر است.

,

نیک‌روش بیان کرد: به دلیل همین گستردگی کار، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیز رویکرد واگذاری صنعت غذا و دارو به بخش خصوصی را در دستور کار قرار دادند که زمینه های عملی شدن آن در حال بررسی است.

,

وی افزود: این واگذاری مسئولیت ها به بخش خصوصی علاوه بر کاهش حجم کار در دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه غذا و دارو موجب تحقق اهداف نظارتی این وزراتخانه در حوزه غذا و دارو می شود.

,

 بررسی مشکلات حوزه غذا و دارو با هدف ارائه راهکار به کارگروه کشوری

,  بررسی مشکلات حوزه غذا و دارو با هدف ارائه راهکار به کارگروه کشوری ,  بررسی مشکلات حوزه غذا و دارو با هدف ارائه راهکار به کارگروه کشوری,

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به برگزاری دو جلسه قبلی در حوزه غذا و دارو منطقه شش آمایش کشور، اظهار کرد: هدف از برگزاری سومین همایش مشترک منطقه ای در ساوه، هم افزایی و بررسی کارشناسی مشکلات و رسیدن به نقطه مشترکی برای انعکاس مشکلات و ارائه راهکارهای حل آنها است.

,

وی افزود: هر بار یک موضوع مشخص با حضور کارشناسان از دانشگاه های علوم پزشکی منطقه مورد بررسی و اعلام نظر قرار می گیرد.

,

نیک روش با اشاره به صنعتی بودن شهرستان ساوه گفت: در این شهرستان ۱۲۰ صنعت غذایی و ۲۰ شرکت داروسازی فعالیت می‌کنند که برگزاری این همایش می تواند موجب ارتقاء امنیت غذا و دارو از طریق تبادل نظر و ارائه پیشنهادات شود.

,

وی ادامه داد: غذا علاوه بر تامین انرژی بدن، مانند دارو در سلامت انسان نقش کلیدی دارد و در تولید غذا باید به هر دو بعد تامین انرژی و سلامت توجه شود.

,

گفتنی است کارشناسان دانشگاه ها و دانشکده های قطب ششم کشور در کارگروه های تخصصی به بررسی ابعاد مختلف تامین سلامت مردم از مصرف غذا و دارو پرداختند و قرار شد گزارش تخصصی آن برای تصمیم گیری به کارگروه کشوری ارائه شود.

,

, ,

, ,

اتتهای پیام/

]
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با تاکید بر واگذاری صنعت غذا و دارو به بخش خصوصی گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی نظارت بر کیفیت غذا و دارو هر روز با چالش های جدیدی مواجه است و بخش خصوصی می تواند از حجم کار دانشگاه های علوم پزشکی بکاهد.