از نبود نظام کارآمد ارتباط با صنعت تا مسافرکشی برای امرار معاش!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، روز مهندسی در تقویم رسمی ایران روز پنجم اسفندماه و به یاد دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی به ثبت رسید. هر سال همزمان با این روز همایش‌ها و مراسمات مختلفی برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, روز مهندسی در تقویم رسمی ایران روز پنجم اسفندماه و به یاد دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی به ثبت رسید. هر سال همزمان با این روز همایش‌ها و مراسمات مختلفی برگزار می‌شود.,

 

,

ابو جعفر محمد بن محمد بن حسن توسی مشهور به خواجه نصیرالدین زادهٔ ۵ اسفند ۵۷۹ در توس و درگذشتهٔ ‌۱۸ ذی‌ الحجه‌ سال‌ ۶۷۲ هجری‌ در کاظمین‌ شاعر، فیلسوف، متکلم، فقیه، ستاره‌شناس، اندیشمند، ریاضیدان، منجم، پزشک و معمار سده هفتم است. کنیه‌اش «ابوجعفر» و به القابی چون «نصیرالدین»، «محقق طوسی»، «استاد البشر» و «خواجه» شهرت دارد.

, ابو جعفر محمد بن محمد بن حسن توسی مشهور به خواجه نصیرالدین زادهٔ , ۵, اسفند , ۵۷۹, در توس و درگذشتهٔ ‌, ۱۸, ذی‌ الحجه‌ سال‌ , ۶۷۲, هجری‌ در کاظمین‌ شاعر،, فیلسوف، متکلم، فقیه، ستاره‌شناس، اندیشمند،, ریاضیدان، منجم، پزشک و معمار سده هفتم است. کنیه‌اش «ابوجعفر» و به القابی چون «نصیرالدین»، «محقق طوسی»، «استاد البشر» و «خواجه» شهرت دارد.,

 

,

به دلیل خدمات فراوانی که خواجه نصیرالدین طوسی برای کشور و علوم مهندسی ایران انجام داد،روز ولادتش را روز مهندس و هفته منتهی به آن را هفته مهندس می نامند.

, به دلیل خدمات فراوانی که خواجه نصیرالدین طوسی برای کشور و علوم مهندسی ایران انجام داد،روز ولادتش را روز مهندس و هفته منتهی به آن را هفته مهندس می نامند.,

 

,

مهندسین جامعه یکی از اقشار تاثیر گذار در کشور بوده و سهم بسیار زیادی در پیشرفت و آبادانی کشور دارند و از طرفی به دلیل افزایش دانشگاه ها در کشور و به دنبال آن افزایش مهندسان در کشور مشکلات و دغدغه هایی دارند که به دلیل رسالت رسانه ای مان به پای صحبت ها و دغدغه های مهندسان آینده کشور نشستیم.

, مهندسین جامعه یکی از اقشار تاثیر گذار در کشور بوده و سهم بسیار زیادی در پیشرفت و آبادانی کشور دارند و از طرفی به دلیل افزایش دانشگاه ها در کشور و به دنبال آن افزایش مهندسان در کشور مشکلات و دغدغه هایی دارند که به دلیل رسالت رسانه ای مان به پای صحبت ها و دغدغه های مهندسان آینده کشور نشستیم.,

 

,

علیرضا ذوالفقار آرانی، دانشجوی مهندسی بیوسیستم دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به دغدغه های شخصی خود به عنوان نماینده قشر مهندس اظهار کرد: متاسفانه در کشور برخی از مشکلات تنها با پول و سرمایه حل می شود و چنانچه مهندسی سرمایه داشته باشد موفق است؛ اما چنانچه یک مهندس زبده و دانش آموخته دانشگاه تاپ کشور نیز باشد اگر پول و سرمایه نداشته باشد به جایی نمی رسد.

, علیرضا ذوالفقار آرانی، دانشجوی مهندسی بیوسیستم دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به دغدغه های شخصی خود به عنوان نماینده قشر مهندس اظهار کرد: متاسفانه در کشور برخی از مشکلات تنها با پول و سرمایه حل می شود و چنانچه مهندسی سرمایه داشته باشد موفق است؛ اما چنانچه یک مهندس زبده و دانش آموخته دانشگاه تاپ کشور نیز باشد اگر پول و سرمایه نداشته باشد به جایی نمی رسد.,

 

,

وی افزود: دلیل این مشکل هم این است که تعداد دانشگاه های کشور بسیار زیاد شده و در واقع افراد سرمایه دار بدون هیچ دغدغه مالی به دانشگاه می روند و با پرداخت پول ها و شهریه های کلان در واقع به صورت غیر مستقیم مدرک خریداری می کنند.

,

 

,

در ادامه به پای صحبت های مصطفی ذبیحی، دانشجوی مهندسی انرژی دانشگاه فردوسی مشهد نشستیم که به خبرنگار ما گفت: مشکلات و سختی ها و کمبود منابع در همه جا دیده می شود؛ اما اینکه کسی برود و از همین کمبود منابع به موفقیت های کلان برسد مهندس است؛ زمانی که امکانات و منابع فراهم باشد که هرکسی می تواند خلاقیت به خرج داده و موفق عمل کند، چنانچه یک مهندس کمی خودش را باور داشته باشد موفق می شود.

,

 

,

وی ادامه داد: البته من منکر مشکلات همگانی دانشجویان مانند عدم بازار کار مناسب، اشباع دانشجو و مهندس در رشته های گوناگون از جمله این موارد است؛ اما مقصود من این است که آیا همان افرادی که از عدم حمایت مهندسین و عدم وجود بازار کار مناسب نالانند، به سراغ طراحی و بومی سازی یک محصول جدید رفته اند؟

,

 

,

دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد با پاسخ به سوال قبلی خود، ابراز کرد: به طور قطع می گویم 90 درصد افرادی که از این اوضاع نالانند حتی به سراغ تولید و طراحی یک محصول جدید نرفته اند زیرا چنانچه این اتفاق رخ می داد اکنون چرخه اقتصادی ما توسط صنعت جهانی میشد.

,

 

,

در ادامه حسام حسینی زاده، دانشجوی رشته طراحی و ساخت ماشین آلات دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: یکی از مشکلات فراگیر در میان مهندسین عدم وجود یک نظام کارآمد ارتباطی با صنعت است که این نهاد دغدغه های کشور را شناسایی کند و بر اساس آن نیازها مهندسین موفق را شناسایی کرده و با بخش های متفاوت آشنایی داده تا آن مهندس بر اساس قدرت فکری خود این بخش را تهیه کند.

,

 

,

وی تصریح کرد: من مهندس فارغ التحصیل شده ای در همین دانشگاه را می شناسم که به جای تولید و طراحی زمان های خالی خود را به مسافرکشی می پردازد و معاش خود را از این طریق پیش می برد.

,

 

,

میلاد باقری، فارغ التحصیل رشته مهندسی برق دانشگاه ثامن الائمه(ع) یکی از مشکلات مهندسان را سربازی دانست و عنوان کرد: یکی از مشکلات پیش روی مهندسان که باعث عدم تولید و رونق کسب و کار می شود سربازی است، البته اصل وجود سربازی بسیار مهم است؛ اما برای نخبگان و مهندسان باید نوع امریه ها بسیار بیشتر شود تا هر فرد بتواند طبق تخصص خود به کار گرفته شود.

,

 

,

وی بیان کرد: چنانچه مشکل سربازی در میان قشر مهندس جامعه رفع شود قطعا در بخش تولید و ساخت موفق می شویم و جمهوری اسلامی می تواند اقتصاد خود را در بخش صنعت رونق دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مهندسین جامعه یکی از اقشار تاثیر گذار در کشور بوده و سهم بسیار زیادی در پیشرفت و آبادانی کشور دارند؛ اما موانع بسیاری بر سر آنان است که نبود بازار کار و عدم ارتباط مناسب دانشگاه‌ها با صنعت بخشی از این مشکلات است.