احیای رشته‌های مهندسی،مستلزم توجه به تولید در کشور است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محتشم محبی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی امروز در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر، به تبیین ویژگی های یک مهندس موفق پرداخت و گفت: متأسفانه بر اثر کم توجهی مسئولین به امر تولید و حرکت چرخ های صنعت کشور امروز شاهد تنزل موقعیت اجتماعی مهندسان در کشور هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ابصارخبر,

وی در ادامه سخنان خود به تشریح وضعیت دانشکده فنی مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی پرداخت و گفت:این دانشکده در حال حاضر بزرگترین مجموعه آموزشی دانش فنی و مهندسی در سطح استان است بطوریکه امروز 6 رشته در سطح کارشناسی، 16 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 5 رشته نیز در سطح دکتری در این دانشگاه فعالیت می کند.

,

 رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اوضاع و احوال رشته های مهندسی در جامعه کنونی را یادآور شد و گفت: سطح محبوبیت رشته های مهندسی امروز نسبت به سال های 72 و قبل از آن با  کاهش چشمگیری مواجه بوده بطوریکه علاقه دانشجویان جهت تحصیل در این رشته ها رو به کاهش است.

,

وی با بیان اینکه روزی دانشجویان جهت قبولی در رشته های مهندسی همپای رشته های پزشکی به سختی رقابت می کردند گفت: امروز در اثر خوابیدن صنعت و تولید در کشور شاهد اُفت علاقه دانشجویان جهت تحصیل در این رشته های هستیم.

,

محبی توجه به تولید و صنعت را تنها راه افزایش علاقمندی دانشجویان جهت تحصیل در این رشته ها دانست و گفت: همه باید تلاش کنیم تا رشته های مهندسی از رکود و کسالت درآمده و به سرعت به سمت بازیابی هویت گمشده خود قدم بردارد.

,

این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود به مشکلات موجود بر سر راه رشته های مهندسی و در کل تولید کشور اشاره کرد و گفت: اولین قدم جهت احیای رشته های مهندسی در دانشگاه ها قطع کردن دستان آلوده و افرادی است که نقش به سزایی در ایجاد رکود تولید در کشور دادند.

,

وی از دانشجویان خواست تا با ابتکار و خلاقیت و حرکت به سمت کارآفرینی زمینه های رشد بیشتر رشته های مهندسی در دانشگاه ها را فراهم کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
استاد دانشگاه های اردبیل به مشکلات موجود بر سر راه رشته های مهندسی اشاره کرد و گفت: اولین قدم جهت احیای رشته های مهندسی در دانشگاه ها قطع دستان آلوده و برکناری افرادی است که نقش به سزایی در ایجاد رکود تولید در کشور دادند.