«هنر» پل ارتباطی بین فلاسفه، متفکرین و قشر عامه جامعه است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد ابوترابی در گفتگو با صبح توس، نقاشی را یک هنر چالش‌برانگیز دانست و گفت: نقاشی چون همیشه در دلش حرف نو دارد چالش برانگیز است و چنانچه زمانی نقاشی حرف نویی نداشته باشد زمانه و روزگارش فسیل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی ادامه داد: با توجه به صحبتهای فوق، هنرمند باید هر روزش بهتر از دیروزش باشد، یعنی باید زمان و فکر خودش را به چالش بکشد، به طوری که وقتی به آن نگاه می شود مخاطب نشانه هایی از معنا و معنویت در آن می بینید.

,

 

,

این داور ملی در ادامه با مقایسه هنر غرب و شرق، ابراز کرد: هنر شرق دوران گرا و معناگرا است و با ایهام همراست به طوری که هیچ وقت عصاره هستی را آشکارا در این نوع هنر نمی بینید در حالی که هنر غرب برون گراست و همه چیز را عیان در هنرش می توان دید.

,

 

,

این مدرس دانشگاه هنر نقاشی معاصر ایران را ابتدای راه دانست و گفت: بین 40 الی 50 سال است که دورن نقاشی ایرانی تحولاتی رخ داده است، وقتی هنری رشد می کند که یک منتقد داشته باشد.

,

 

,

ابوترابی اضافه کرد: درست است که هنر نقاشی (مینیاتور) از دوره های قبل در ایران رونق داشته است؛ اما در تمام این مدت منتقدی که باعث رشد هنر باشند نداشتیم تنها چند سال است که منتقدین هنر داریم.

,

 

,

وی ادامه داد: هر سبک هنری توسط فلاسفه و اندیشمندان وارد جامعه می شود و هنر پل ارتباطی بین فلاسفه و متفکرین و قشر عامه جامعه است و ما در این زمینه فلاسفه ای که بتواند در موضوعات هنری نقد کنند نداشته ایم.

,

 

,

این داور ملی با اشاره به اینکه ما حس نقادانه راداریم؛ اما از آن استفاده نکردیم، بیان کرد: درواقع این حس نقادانه دسته‌بندی و طبقه‌بندی هم نشده است تا از آن استفاده کنیم وهنر کشور ما هنوز به آن رشدی که منتقدین بیایند اثر هنریشان را نقد کنند، نرسیده اند.

,

 

,

 انتهای پیام/

]
یک داور ملی نقاشی گفت: هر سبک هنری توسط فلاسفه و اندیشمندان وارد جامعه می‌شود و هنر پل ارتباطی بین فلاسفه و متفکرین و قشر عامه جامعه است.