میبد میزبان اولین دوره آموزشی پدافند غیر عامل در حوزه صنعت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میبد خبر، اولین دوره آموزشی پدافند غیر عامل ویژه صنایع با همکاری فرمانداری و مدیریت شرکت شهرک صنعتی جهان آباد میبد در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میبد خبر,

قاسم قناعت گر در حاشیه این کارگاه آموزشی در گفتگو با خبرنگار میبد خبر با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل و نقشی که می تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد، گفت: بدون تردید یکی از راهکارهای نیل به  اقتصاد مقاومتی جدی گرفتن مقوله پدافند غیرعامل و توجه به مؤلفه هایی است که در سند راهبردی پدافند غیر عامل به آن اشاره شده است و بر این اساس و با عنایت به تأکیدی که مقام معظم رهبری بر جدی گرفتن این امر دارند می طلبد که تمام دستگاه های اجرایی و همچنین فعالان اقتصادی بخش خصوصی بخصوص اتاق اصناف ضمن اشاعه و گسترش اصول پدافند غیر عامل در جامعه و در محیط کار به تدوین برنامه ها و سازوکارهای اجرایی مرتبط و مناسب با آن بپردازند.

, میبد خبر,

وی افزود: فرهنگ سازی مناسب دراین حوزه ضروری بوده و توجه به پدافند غیر عامل در زمان صلح از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مسئولین یک واحد تولیدی باید بدانند پدافند غیرعامل موجب کاهش هزینه‌ها، افزایش امنیت در کشور و به دست گرفتن ابتکار عمل توسط نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین اقتصادی خواهد شد.

,

مدیر حراست شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد یکی از اهداف این دوره آموزشی را توجه به نیازها و اولویت‌های آموزشی تعیین شده، ویژه مدیران صنعتی و همچنین ارتقای دانش و تجارب ایمنی دانست.

,

قناعت گر تأکید کرد: شهرک‌های صنعتی جزو تاسیسات حساس و زیربنایی هر کشوری به شمار می‌روند؛ بنابراین تلاش برای حفظ امنیت آنها ضروری بوده و مطالعه نحوه اجرای پدافند غیرعامل در این شهرک‌ها حائز اهمیت است به گونه‌ای که توجه کافی نهادهای مسئول در عرصه‌های سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی، عملیاتی و اجرایی شهرک‌های صنعتی کشور برای کاهش آسیب‌پذیری و ایجاد ایمنی و پایداری نسبی این شهرک‌ها از طریق تدوین شرح خدمات ملاحظات پدافند غیرعامل در تهیه برنامه‌های مکان‌یابی و طراحی شهرک‌های صنعتی کشور موضوعی حیاتی است.

,

وی ادامه داد: در برنامه های پدافند غیرعامل باید آموزش کاربردی و عملیاتی به واحدها در شهرکها و نواحی صنعتی داده شود.

,

مسئول پدافند غیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد ابراز داشت: ایمنی و حفاظت در شهرک‌های صنعتی به‌عنوان مقر صنعتگران، دارای اهمیت است از این‌رو برای ایجاد اعتماد سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی پدافند غیرعامل اجرا شده و کارگاه‌های آموزشی آشنایی با آن برای مدیران و شاغلان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی یزد و شهرستانهایی که بحث صنایع در آنها پر رنگ تر است برگزار خواهد شد.

,

قناعت گر در پایان اظهار داشت: برگزاری کارگاههایی از این دست به جهت رد و بدل شدن اطلاعات به روز در زمینه پدافند غیر عامل بسیار ضروری است چرا که در گستره دانش دفاعی جهان پدافند غیر عامل امری حیاتی به شمار می رود.

,

محمد علی جبار پور کارشناس علوم انتظامی و کارشناس ارشد مدیریت از دانشگاه های امام علی(ع) و دانشکده فرماندهی و ستاد ناجا مدرس این کارگاه آموزشی بود.

,

انتهای پیام/اد

]
مسئول پدافند غیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد بیان داشت: پدافند غیرعامل یک اصل همیشگی و مستمر در همه زمانها خواهد بود که باید با دقت انجام شود.