طرح ساماندهی مبادلات مرزی از طریق بازارچه مرزی سیران بند بانه عملیاتی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرباباخبر؛ طرح ساماندهی مبادلات مرزی با کارت الکترونیکی مرزنشینان wfp hlv,c با حضور "علی معقولی"مدیر مرکز واردات و امور مناطق  آزاد و ویژه  گمرک ، مدیر کل گمرک استان کردستان و فرماندار بانه بصورت رسمی اجرا و عملیاتی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , آرباباخبر؛,

"علی معقولی" که برای بازدید از زیرساخت های گمرکی و افتتاح سامانه گمرکی  مبادلات مرزی الکترونیکی از طریق بازارچه مرزی سیران بند به بانه سفر کرده بود امروز در دیداری که از زیر ساخت های گمرکی این بازارچه داشت: بصورت رسمی سامانه مبادلات مرزی الکترونیکی مرزنشینان بانه را افتتاح کرد.

,

وی در این مراسم افزود: طرح مذکور در راستای تکریم شان و منزلت مرزنشینان و حفظ منبع درآمد مرزنشینان این شهرستان طرح ریزی شده است.

,

وی طرح مذکور را طرحی خوب و به نفع مرزنشینان و تجار دانست و افزود:  قطعا دیگر چیزی به نام کولبری در کشور و شهرستان بانه وجود نخواهد داشت و با توجه به اینکه کولبری محل ارتزاق بسیاری از مرزنشینان بود لذا برای حفظ و تداوم این منبع درآمدی با حفظ شان و منزلت مرزنشینان طرح ساماندهی مبادلات مرزی با کارتهای الکترونیکی پیش بینی و تهیه شده است.

,

مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه کشور تصریح کرد: در این طرح مرزنشینان می توانند ماهانه به میزان 5 میلیون ریال از تخفیفات گمرکی بهره مند شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: علی رغم مرزنشینان بازرگانان و تجار نیز با برخورداری از معافیت 4 درصدی کارت های بازرگانی و همچنین عدم ثبت سفارشات کالا در گمرک از مزایای  طرح مذکور بهره مند شوند.

,

معقولی تصریح کرد: آنچه که در طرح ساماندهی مبادلات مرزی الکترونیکی مسلم است سودآوری این طرح برای تجار و بازرگانان است که البته شاید میزان آن نسبت به گذشته مقداری متفاوت باشد.

,

انتهای پیام/

]
طرح ساماندهی مبادلات مرزی از طریق بارارچه مرزی سیرانبند با حضور علی معقولی مدیر مرکز واردات و امور مناطق ویژه و آزاد گمرک اجرایی شد.