آیا حزب منحله مشارکت در قالب حزب عارف باز می گردد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا در محافل سیاسی گفته می شود بدلیل نزدیکی بیشتر عارف به دیدگاههای جبهه مشارکت در مقایسه با روحانی در محافل مشارکتی تلاش هایی برای وادار کردن روحانی برای پذیرش عارف به عنوان معاون اول صورت گرفت وطیف رسانه ای فعال مشارکت در این فضا سازی اقداماتی گسترده را انجام داد و حتی روحانی صراحتا اعلام کرد اگر معاون اولی به او پیشنهاد شود در مورد آن فکر می کند(یعنی می پذیرد).اما پس از عدم دریافت سیگنال های مثبت از سوی روحانی تلاش هایی اولیه برای شکل دهی به حزب فراگیر از سوی عارف و تیم او به گوش می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


در محافل مشارکتی و مجاهدین انقلاب گفته می شود که عارف فاقد ظرفیت لازم برای تشکیل و رهبری حزب فراگیر اصلاحات است ولی تحت پوشش حزب او می توان حزب مشارکت و نشست های آن را احیا کرد و از فشار نیروهای امنیتی خارج نمود.
هنوز معلوم نیست که عارف بدون کمک مجاهدین انقلاب و مشارکتی ها آنهم به موازات خاتمی چگونه می تواند حزب فراگیر اصلاح طلب پدید آورد؟

,
,
,

نام محمدرضا عارف نامزد اصلاح‌طلبی که به نفع حسن روحانی از انتخابات کناره‌گیری کرد، این روزها برای معاون‌اولی دولت «تدبیر و امید» مطرح است اما خبرهای دیگر حاکی از تشکیل یک حزب فراگیر با عنوان «امید ایرانیان» به دبیرکلی معاون اول اصلاحات است.

,

به نوشته روزنامه شرق «امید ایرانیان» بنیادی است که جعفر توفیقی، محمدرضا عارف و شماری دیگر از وزرای دولت اصلاحات و تعدادی از تکنوکرات‌ها در آن فعالیت می‌کنند. بعد از دیدار محمدرضا عارف و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قرار بر این شد که در صورت تشکیل این حزب فراگیر 18 تشکل زیرمجموعه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ذیل حزب فراگیر «امید ایرانیان» به فعالیت بپردازند.
«محمدرضا عارف» هم در این رابطه در مراسم «تقدیر از عملکرد وی در عرصه انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری» که در سالن تربیت‌معلم شهید پاک‌نژاد یزد برگزار شد، گفت: «تشکیل حزب فراگیر در دست بررسی است.»

,
,

اصلاح طلبان به روحانی نزدیک نمی‌شوند

, اصلاح طلبان به روحانی نزدیک نمی‌شوند,

برخی اصلاح‌طلبان در جلسات خود این موضوع را مطرح کرده‌اند که ما نباید بیش از حد خود را به روحانی نزدیک کنیم تا در صورتی که وی نتوانست به مطالبات مردم پاسخ بگوید ما به عنوان آلترناتیو وارد صحنه شویم. این افراد تاکید کرده‌اند ناکامی احتمالی روحانی نباید به نام ما تمام شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
پس از کنار رفتن نارضایت مندانه عارف البته نه به سود روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اکنون خبرهایی از تاسیس حزب فراگیر توسط او و اطرافیانش به گوش می رسد.