روسیه: تحقیقات سازمان ملل درباره سوریه سیاسی و مغرضانه است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از راشاتودی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: مسکو از اینکه رویکرد سازمان ملل و بازرسان این سازمان خیلی گزینشی و ناقص و بدون توجه به شرایط اتخاذ شده بود و بدون برداشتن نمونه از مراکز دیگر مدارک گرد‌آوری شده، ناامید شده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, راشاتودی, راشاتودی,

سازمان ملل یک گزارش 38 صفحه‌ای منتشر کرد که در آن استفاده از سلاح شیمیایی در 21 آگوست [30 مرداد ماه] در حومه دمشق تأیید شده بود. بازرسان اجازه نداشتند گروهی را مسئول این حمله اعلام کنند و مدارکی که آنها ارائه کرده‌اند منجر به تفسیرهای متضادی شده است.

,

ریابکوف همچنین افزود: دولت سوریه مدارک جدیدی به روسیه ارائه کرده است که نشان می‌دهد سلاح شیمیایی توسط گروه‌های مسلح مخالف استفاده شده است.

,

وی در ادامه گفت: این مدارک حقیقی هستند و به‌تازگی به دست ما رسیده است و ما نیاز داریم که این مدارک را مورد ارزیابی قرار دهیم.

,

ریابکوف همچنین خاطرنشان کرد: دور اول مذاکرات با ولید معلم وزیر خارجه سوریه در دمشق سازنده بود و امیدواریم که بحث مثبت و سازنده‌ای روز چهارشنبه (امروز) داشته باشیم.

,

معاون وزیر خارجه روسیه اوایل روز گذشته (سه‌شنبه) برای دیدار و گفت‌وگو با ولید معلم وارد سوریه شده است.

,

وی در شبکه تلویزیونی سوریه نیز گفت: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در جریان دیدار با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در شهر دمشق بر موضع ثابت مسکو در حل مسالمت آمیز بحران سوریه و رد تهدید به استفاده از زور تاکید کرد.

, شبکه تلویزیونی سوریه, شبکه تلویزیونی سوریه,

ریابکوف تاکید کرد: روسیه هرگز اتخاذ قطعنامه‌ای در شورای امنیت با استناد به فصل هفتم منشور را درخصوص طرح روسیه برای حل بحران سوریه نخواهد پذیرفت.

,

از سوی دیگر، ولید المعلم بر اعتماد دوجانبه بین روسیه و سوریه و تلاش برای مقابله با همه توطئه‌ها علیه سوریه و ملت آن تاکید کرد.

,

انتهای پیام/

]
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از ماهیت سیاسی و مغرضانه تحقیقات سازمان ملل در باره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه ناامید شده است.