روحیه پشتکار و محرومیت زدایی از خصوصیات "رئیسی" است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز در گفت و گو با انقلاب نیوز،با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی و آیت الله رئیسی در زمینه محرومیت زدایی اظهار داشت: بنیاد وقف از گذشته به عنوان نهادی بوده است که از آموزه های دین اسلام برخواسته است.

وی افزود: زمانی که امام رضا(ع) به سمت ایران حرکت کردند و به دست مامون به شهادت رسیدند و در طوس دفن شدند، محل دفن شان به نام مشهدالرضا نامگذاری شد و افرادعلاقه مند به این امام همام مکان هایی را برای آبادنی قبر مطهر و شریف ایشان را وقف کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: رسیدگی به موقوفات و استفاده بهینه و مصرف کردن در جاهایی که مورد وقف قرار گرفته از اهداف افرادی بوده که به عنوان تولیت آستان قدس منصوب شدند، پس از ارتحال آیت الله طبسی، مقام معظم رهبری در حکمی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی را به عنوان تولیت آستان قدس رضوی منصوب کردند.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: پس از اینکه رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد، روحیه پشتکار و تلاش فراوان و ابتکار در عرصه های مختلف از نمونه های بارز خصوصیات ایشان است که برای رفع مشکلات و کمک به زائران رضوی اقدامات بی نظیری انجام داد.

دیرباز ادامه داد: اگر واقفین حرم مطهر امام رضا(ع) نیتی داشتند و وقفی انجام شد باید در مسیر واقف استفاده شود، احکام فقهی روشن است و رئیسی در این زمینه فعالیت خوبی دارد که شاهد تحول خوبی در گرایش مردم به آستان قدس و همچنین رفع مشکلات وهمچنین محرومیت زدایی و پیشرفت معنوی هستیم.

وی ابراز داشت: رئیسی در استان های مختلف افرادی را مشخص کرده تا اگر موقوفاتی در استان های دیگر وجود دارد از آنها بهره برداری شود و اگر افرادی در سطح کشور تاکنون به مشهد مشرف نشدند با هزینه آستان قدس رضوی این سفر انجام می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تولیت آستان قدس رضوی در مسیرانقلاب و مقام معظم رهبری گام برمی دارد که این روحیه انقلابی در فعالیت های ایشان خود را نشان داد، وجه انقلابی بودن در ایشان مشخص است و جامعه ما به این شخصیت دینی و علمی افتخار می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روحیه پشتکار و تلاش فراوان و ابتکار در عرصه های مختلف از نمونه های بارز خصوصیات رئیسی است که برای رفع مشکلات و کمک به زائران رضوی اقدامات بی نظیری انجام داد.