احیای دوباره کشتی چوخه در گود 400 ساله امام مرشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فاروج من؛ کوروش بهادری در حاشیه این جلسه گفت: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی شهرستان فاروج در برگزاری مسابقات کشتی چوخه بسیار هماهنگ هستند و هیچ‌گونه مشکلی خاصی وجود نداشته و از کم حاشیه‌ترین مسابقات استانی را داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فاروج من,

وی ادامه داد: گود امام مرشد از قدیمی‌ترین مکان‌های برگزاری کشتی چوخه منطقه است و ظرفیت‌های بسیار خوبی را دارد و جمعیت زیادی نیز برای دیدن مسابقات به این مکان می‌آیند ولی تاکنون نتوانسته است آن‌طور که باید در سطح کشور مطرح شود.

,

مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان شمالی با اشاره به نیاز اصلاح ظاهری در گود و استانداردسازی آن گفت: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای نمایش این ظرفیت صورت گرفته و شخصیت‌های مختلف استان برای دیدن مسابقات دعوت شوند تا این ظرفیت بالقوه، نظم و جمعیت گود امام مرشد به همه معرفی شود.

,

وی مسابقات گود امام مرشد را در سطح بالایی دانسته و ادامه داد: برای کمیته‌های فنی، داوران و سایر مسائل پیشنهاد می‌کنم از ظرفیت پیشکسوتان و بزرگان این رشته استفاده کنید، وقتی پهلوانان گذشته چوخه منطقه در مسابقات این گود حاضر باشند یقیناً کشتی گیران بیشتری برای حضور در این مسابقات راغب خواهند شد.

,

ایجاد نشاط و شادابی در مردم یکی از اهداف برگزاری این‌گونه مسابقات است

, ایجاد نشاط و شادابی در مردم یکی از اهداف برگزاری این‌گونه مسابقات است,

هادی رجایی نیا با اشاره به قدمت 400 ساله گود باستانی امام مرشد گفت: مسابقات این گود باوجوداینکه کشتی با چوخه قواعد خاص مصوب ندارد و بعضاً اختلافاتی حین مسابقات ایجاد می‌کنم باتدبیر و مدیریت خوب برگزارکنندگان همواره کمترین تنش‌ها را داشته است.

,

رجایی نیا به استقبال چشمگیر مردم از مسابقات این گود اشاره‌کرده و گفت: هدف از برگزاری این مسابقات در کنار تقویت روحیه ورزشی و پهلوانی، ایجاد نشاط و شادابی برای مردم است چراکه مردم در آن روزهایی که در این برنامه‌ها حضور دارند به لحاظ روحی و روانی هم دارای نشاط و شادابی هستند.

,

فرماندار شهرستان فاروج گفت: در مسابقات سال 96 همه بخش‌ها کار خود را به‌خوبی انجام داده و مسابقات به‌خوبی برگزار شد، ایرادات موجود هم شناسایی‌شده و در سال جدید اصلاح خواهند شد.

,

وی به موقعیت ویژه مکانی این گود اشاره‌کرده و افزود: موقعیت مکانی گود امام مرشد شاید برای کشتی گیران خراسان شمالی و رضوی که عمده شرکت‌کنندگان آن هستند بهترین مکان باشد.

,

رجایی نیا بر لزوم احیای این ظرفیت ویژه شهرستان تأکید کرده و ادامه داد: همه باید عزم خود را چندین برابر کنیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن این گود ساخته‌شده و به شرایط مناسب و استاندارد برسد، برای ساخت این گود در سال جدید پروژه‌ای نیز تعریف‌شده است.

,

 

,

انتهای پیام./

,

 

]
ستاد برگزاری مسابقات کشتی با چوخه گود باستانی امام مرشد با حضور مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان شمالی، تشکیل جلسه داد.