سرریز بند آبخیز داری بخش جازموریان با 15 میلیارد ریال اعتبار احداث شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما؛عملیات احداث بند آبخیز داری جازموریان . با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان با متراژ 1900 متر و 1 میلیون متر مکعب حجم آبگیری با حضورحجت الاسلام گروهی امام جمعه رودبار ، حجت الاسلام بامری امام جمعه جازموریان ، کردستانی مدیر کل منابع طبیعی جنوب استان ، عطاپور فرماندار رودبارجنوب ، وجمعی از مسئولین در شهر زهکلوت شهرستان رودبارجنوب اجرا شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

این پروژه‌ با توجه به بروز سیلاب‌های مخربی که همواره خسارت‌های جبران‌ناپذیری به تأسیسات زیربنایی و اراضی کشاورزی و باغی زهکلوت، سایر آبادی‌ها و پایین‌دست وارد می‌‌کرد، اجرایی شده و به همین منظور مطالعات کاملی از منطقه بالادست صورت پذیرفته است.

,

, ,

محمد رضا شاهرخی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در همین رابطه به خبرنگار ما گفت:  اجرای سیل‌بند خاکی با تراکم در بالادست پیشنهاد و عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز شد که شامل عملیات خاکی با تراکم به طول یک‌هزار و 900 متر و حجم 93 هزار متر مکعب و عملیات  سرریز سنگی‌ملاتی با حجم 2 هزار متر مکعب است.

,

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اعتبار مصوب کل این پروژه در سال جاری را برابر با 15 میلیارد ریال برآورد کرد و ادامه داد: این پروژه سالانه حدود 2 میلیون متر مکعب سیلاب‌ را کنترل کرده و به سفره‌های آب زیرزمینی نفوذ داده و موجب تغذیه آن‌ها می‌شود.

,

پروژه سیل‌بند خاکی با هدف کنترل و مهار سیلاب‌های فصلی، تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی، افزایش سطح آب چاه‌ها و  قنات‌ها، نفوذپذیری خاک و سطح زیر کشت، جلوگیری از مهاجرت و بیکاری و ایجاد اشتغال اجرا می‌شود.

,

گفتنی است این پروژه در حال حاظر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا 2 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

,

شهرستان رودبارجنوب در330کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
سرریز بند آبخیز داری بخش جازموریان شهرستان رودبارجنوب با 15 میلیارد ریال اعتبار و با هدف کنترل و مهار سیلاب‌های فصلی، تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی، افزایش سطح آب چاه‌ها و قنات‌ها، نفوذپذیری خاک و سطح زیر کشت، جلوگیری از مهاجرت و بیکاری و ایجاد اشتغال احداث خواهد شد.