تغییر سبک زندگی از علل مهم افزایش سرطان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کیش پرس، قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در نخستین سمپوزیوم سرطان در کیش با اشاره به اینکه تغییر شیوه زندگی یکی از مهمترین عوامل افزایش سرطان است اظهار کرد: سرطان یکی از شایعترین علل مرگ های زودرس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, کیش پرس,

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 14 میلیون نفر در دنیا گرفتار این بیماری هستند افزود: پیش بینی می شود تا سال 2030 تعداد بیماران سرطانی به بیش از 24 میلیون نفر افزایش یابد.

,

معاون درمانی وزیر بهداشت با بیان اینکه شیوع سرطان در ایران نسبت به اروپا بالا نیست آن را نگران کننده دانست و افزود: در بین هر یکصد هزار نفر 137 زن و 173 مرد به سرطان مبتلا هستند که درزنان سرطان های معده و پستان و در مردان سرطان های معده و پروستات شیوع بیشتری دارد.

,

وی با اشاره به اینکه عواملی مانند افزایش وزن، کم تحرکی، مصرف بالای کالری، آلودگی هوا، عدم مصرف سبزیجات و میوه به حد کافی از جمله عوامل موثر در گسترش سرطان هستند تاکید کرد: یکی از مهمترین مسائل هزینه هایی است که سرطان به خود اختصاص می دهد.

,

جان بابایی با تاکید بر اینکه هارمونی لازم برای درمان مردم اتفاق نمی افتد افزود: دسترسی ناعادلانه مردم به خدمات درمان سرطان از عواملی است که موجب می شود همه مردم به صورت یکسان از تجهیزات و نیروی متخصص درمان در حوزه سرطان بهره مند نشوند.

,

وی افزود: برنامه آمایش سرزمینی برای تشخیص میزان سرطان در نقاط مختلف کشور تنظیم شده است.

,

این مسئول در معاونت درمان وزارت بهداشت  همچنین با اشاره به اینکه مرکز منسجم خدمات سرطان در کشور بسیار کم است افزود: مراکز درمان تیپ 3 در کشور داریم اما کم است. هم اکنون حداقل در 15 نقطه از کشور نیازمند ایجاد مراکز منسجم درمان سرطان هستیم.

,

معاون درمانی وزیر بهداشت اظهار کرد: جراحی، رادیو تراپی، شیمی درمانی همه در یک مرکز انجام نمی شود و برای استفاده از هر یک از این خدمات باید به مکانی متفاوت مراجعه کرد.

,

وی ادامه داد: خدمات حمایتی و طب تسکین هم از موارد مهمی است که در کشور ما جایی ندارد؛ در طب حمایتی و تسکینی کار نکردیم که فرد و خانواده آماده باشد.

,

جان بابایی با تاکید بر اینکه با افزایش سن میزان ابتلا به سرطان نیز افزایش می یابد افزود: امروزه به رغم افزایش بیماری سرطان، سرطان هایی افزایش یافته است که امکان بیشتری برای پیشگیری و درمان دارند و 50 درصد سرطان ها قابل علاج هستند اگر چه چون حمایت نمی شوند برای بیماران ایجاد نگرانی می کنند.

,

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی مراکز منسجم درمان سرطان خاطر نشان کرد: جزیره کیش قابلیت های لازم برای گردشگری سلامت را دارد.

,

 نخستین سمپوزیوم بین المللی سرطان جزیره کیش با حضور دکتر قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمودی و دکتر ایمانی مشاوران وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، پروفسور جوان استاد دانشگاه وین و دبیر علمی همایش، جمعی از معاونان سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره و پزشکان و اساتید داخلی و خارجی در زمینه سرطان با هدف ایجاد مرکز درمان سرطان (KCC) در کیش برگزار شد. 

,

انتهای پیام/

,

 

]
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر توزیع ناعادلانه خدمات درمان در کشور گفت: ارائه خدمات در مراکز درمان متفاوت است و امکانات و نیروی انسانی متخصص به شکل مطلوب توسعه پیدا نکرده است.