پیشوایی‌ها در آخرین روزهای سال به زیارت شهدا و اهل قبور رفتند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضور بر مزار درگذشتگان و شهدا که معمولاً در روزهای پنجشنبه و جمعه و نیز ایام شب‌های برات و آخرین پنجشنبه سال صورت می‌گیرد در حقیقت رسم زیبایی است که براساس روایت‌های نقل‌قول شده از ائمه اطهار و معصومین(ع) دارای تبعات خوبی است چراکه امام جعفر صادق(ع) در این باب فرمودند: مردگان خود را زیارت کنید؛ زیرا آن‌ها از زیارت شما خشنود می‌شوند، و شما هم حاجت‌های خود را هنگام زیارت قبور پدر و مادر از خدا بخواهید؛ زیرا خداوند به‌واسطه دعایی که بر مزار آن‌ها می‌کنید حاجات شمارا برآورده می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر همین اساس اقشار مختلف مردم شهرستان پیشوا به‌صورت خانوادگی با حضور بر مزار اموات و شهدا ضمن قرائت قرآن و خواندن فاتحه به پخش خرما، حلوا، شکلات و شیرینی می‌پردازند تا از این طریق موجبات خشنودی و شادمانی روح درگذشتگان را فراهم کنند.

,

حضور مردم پیشوا در آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) برادر امام رضا(ع) به عنوان محلی برای راز و نیاز با خداوند متعال دارای بیشترین تجمع است ؛بر مزار هر یک از درگذشتگان مدفون در صحن امامزاده ،به همت بازماندگانش ترمه‌ای پهن می‌شود و در کنار قرآنی که بر روی آن قرارگرفته ظروفی حاوی نقل، شکلات، شیرینی، حلوا نیز به چشم می‌خورد.

,

در این میان نیز خانواده‌هایی که به‌تازگی عزیزی از دست دادند با دعوت از یک مداح و قرآن‌خوان بر سر مزار عزیزشان آیاتی از قرآن تلاوت و روضه‌خوانی می‌کنند و شرکت‌کنندگان در این مراسم با قرائت فاتحه، باردیگر با ابراز تسلیت، با صاحبان عزا ابراز همدردی می‌کنند.

,

بنابراین با توجه به اهمیت زیارت اهل قبور که درآیات و روایات بر آن تأکید شده وقتی مؤمنان به زیارت اهل قبور می‌‏روند، آن‌ها علم به حضورشان پیدا می‏‌کنند. از حضور مؤمنان بر سر قبور خود خوشحال می‌شوند. با آن‌ها اُنس می‏‌گیرند. وقتی‌که مؤمنان از روی قبر آن‌ها دور می‏‌شوند، دچار وحشت می‏‌شوند ضرورت دارد این حضور در سایر روزهای سال استمرار داشته باشد تا دستان آنانی که از جهان فانی کوتاه است و چشم امیدشان به خیرات و نثار فاتحه از سوی بازماندگان است از این حضور منتظر نماند.

,

انتهای پیام/

]
مجاوران آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) در آخرین پنجشنبه سال بر اساس رسمی دیرینه با حضور در صحن مطهر این امامزاده واجب التعظیم به زیارت اهل قبور و شهدا رفتند.