وام 932 میلیون یورویی "بانک سرمایه گذاری اروپا" برای پروژه انتقال گاز جمهوری آذربایجان به اروپا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  بنابر اخبار رسانه‌‌‌های جمهوری آذربایجان و براساس اخبار ارائه شده از سوی سرویس مطبوعاتی بانک سرمایه گذاری اروپا، این بانک از اختصاص وام 932 میلیون یورویی خود برای پیشبرد ساخت و ساز در پروژه گازی "تاناپ" خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

روند سرمایه گذاری در پروژه و اعطای وام ابتدا بر عهده بانک توسعه و بازسازی اروپا، بانک جهانی و بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا گذاشته شده بود، البته بانک توسعه و بازسازی اروپا نیز در سال 2017، 500 میلیون دلار وام برای پروژه اختصاص داده بود.

,

"کریدور گاز جنوب" از جمله  پروژه هایی است که برای اتحادیه اروپا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و قرار براین است گاز طبیعی استخراج شده از دریای خزر به واسطه این خط گازی و با عبور از کشورهای گرجستان و ترکیه به اروپا منتقل گردد.

,

گاز استخراجی حوضه "شاه دنیز" جمهوری آذربایجان امسال برای اولین بار از طریق خط انتقال "تاناپ" به ترکیه صادر خواهد شد و از سال آینده نیز از 16 میلیون متر مکعب گاز صادراتی 6 میلیون متر مکعب برای ترکیه و ما بقی آن نیز به اروپا خواهد رسید.

,

لازم به ذکر است، در سال های آینده انتقال گاز طبیعی استخراج شده از دیگر حوضه‌‌‌‌‌های گازی جمهوری آذربایجان از این خط انتقال، دور از انتظار نیست.

,

انتهای پیام/

]
بانک سرمایه گذاری اروپا در نظر دارد با اختصاص وام 932 میلیون یورویی برای کریدور گاز جنوب، روند انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا را تسریع بخشد.