اعلام"نرمش قهرمانانه" از سوی رهبری، یعنی شناخت کامل ایشان از آمریکا و سیاست های آن
[

بیژن نوباوه‌ وطن نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا، در خصوص بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد وازه و سیاست «نرمش قهرمانانه» در سیاست خارجی، گفت: این اولین باری نیست که مقام معظم رهبری در این خصوص تذکر می دهند. ایشان با شناختی که از دشمن دارند  می خواستند جلوی هر گونه بهانه گیریی را برای کسانی که انتظار دارند و فکر می کنند که می شود با آمریکا  کنار آمد گرفت .

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: علاوه بر این ایشان هم خواستند جلوی هر گونه انتقاد را بگیرند و تذکربدهند به اینکه ما قبلا این راه را رفتیم. حریف ما حریفی نیست که بخواهد امتیاز بدهد و این مسئله ثابت شده است .بعضی ها فکرمی کنند راه برون رفت از این مشکلات مذاکره با آمریکا است.

, بعضی ها فکرمی کنند راه برون رفت از این مشکلات مذاکره با آمریکا است.,

این نماینده مردم در مجلس با اشاره با اینکه آمریکا به دنبال متنفع خود است تصریح کرد: کشور سوریه حدود 5سال پیش یکی از نزدیک ترین دولت ها به آمریکا در منطقه بوده حالا ببینید چگونه از طرف همین کشور دارد تهدید می شود.منافع آمریکا منافع کوتاه مدت نیست بلکه  بلند مدت فکر می کند به انقلاب اسلامی به عنوان یک مشکل اساسی پیش روی خود نگاه می کند. امروز هم  کسی در مقابل سیاست های آمریکا ایستادگی می کند فقط جمهوری اسلامی  ایران است.

,

وی ادامه داد: آنها می خواهند مساله را به فرسایش بکشند و آقا کاملا نسبت به این نوع فضا و اقدام شناخت دارند.

,

نوباوه با بیان مثال دیروز مقام معظم رهبری در خصوص مفهوم "نرمش قهرمانانه" بیان داشت: مثال بسیار هوشمند آقا که ما در عین حال که نرمش از خودمان  نشان می دهیم، اما مواضع خود را  هم مشخص کرده ایم . یعنی حریف ما حریف بسیار خطرناک و داری انگیزه های بالای سیاسی برای ضربه زدن به ما است .

,

وی افزود: مثال آقا یک فصل الخطاب بسیار علمی  و در عین حال مستند برای کسانی که فکر می کنند از این طریق می توانند با آمریکا کنار بیایند.ولی خوشبختانه دولت تا حالا خوب حرکت کرده آقای روحانی مواضع خوبی داشته و  قطعا صحبت های آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل نشان دهنده و بازتاب مواضع مقام معظم  رهبری  خواهد بود تا اینکه آمریکایی ها حساب کار خود را بکنند.

,

وی در خصوص نحوه به کار گیری نرمش قهرمانانه واستفاده از این تاکتیک گفت: مهمترین مسئله شناخت ماهیت دشمن است که این آسیب شناسی است که دراین زمینه جمهوری اسلامی جلو است .

,

ایران با این درک نسبت به آمریکا و دشمنان غربی توانسته خود را حفظ کند. ملت سوریه  هم از زمانی که درک انقلاب ما راپیدا کرد توانست در برابر غرب بایستد این ایستادگی دو ساله در برابرتوطئه بسیار بزرگ و بی نظیری که تمام دنیا علیه این کشور هستند نشان دهنده این است که تجربیات ما به درد دیگر کشورها می خورد .

,

وی افزود:من فکر می کنم در این زمینه ما واقعا جلو هستیم یقینا ما در آینده حرفهای برای گفتن داریم و آمریکایی ها می بینند تنها کشوری که ماهیت آمریکا را می شسناسد ایران است واین یک امتیاز است نمی توانند با زور به سر میز مزاکره کشیدن برای حفظ منابع شخصی خود.  

,

انتهای پیام/

]
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: استفاده رهبر معظم انقلاب از واژه" نرمش قهرمانانه" را نشان دهنده شناخت کامل ایشان از عرصه دیپلماسی و مواضع کشوری همچون امریکا در برابر جمهوری اسلامنی ایران عنوان کرد.