اجرای طرح “آرامش بهاری” در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه کشور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در نشست خبری طرح نوروزی “آرامش بهاری” در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور اظهار داشت: ایام عید نوروز برای مردم یکی از ایام پرنشاط و پرتحرک است. مردم ما در نوروز برای مسافرت و دید و بازدید اقوام اقدام می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی نوروز را ظرفیت فرهنگی و اجتماعی بی‌نظیر برای سازمان اوقاف دانست و گفت: در ایام و مناسبت‌هایی که خدمت‌رسانی نهاد وقف ضرورت دارد، برنامه‌ریزی‌ دقیقی هم باید صورت بگیرد.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: یکی از ایامی که مردم در آن از دستگاه‌های مختلف توقع خدمت‌رسانی دارند، نوروز است.

,

حجت‌الاسلام شرفخانی به تعطیلی مجموعه سازمان اوقاف قبل از سال ۸۸ در ایام نوروز اشاره و مطرح کرد: حتی درب آستان خیلی از امامزادگان هم بسته بود و فقط چند ساعت برای زیارت باز می‌شد‌.

,

وی با استناد بر فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر “قطب فرهنگی بودن امامزادگان” ادامه داد: مردم برای شروع سال جدید نیاز به آرامش دارند و چه اماکنی آرامش‌‌بخش‌تر از امامزادگان و بقاع متبرکه؟

,

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: مجموعه اوقاف حدود ۷ سال قبل تصمیم گرفت که برای ایجاد فضای آرامش‌بخش و معنوی و هم‌چنین خدمت‌رسانی مطلوب به مردم در عرصه اسکان و پذیرایی طرحی با عنوان طرح نوروزی “آرامش بهاری” را شروع کند.

,

حجت‌الاسلام شرفخانی در ادامه به استقبال مردم از بیان داشت: این طرح در ۲۷۰۰ بقعه سراسر کشور برگزار می‌شود و در دو بخش برنامه‌های فرهنگی و خدمات اجتماعی برنامه‌ریزی شده است.

,

وی به تشریح نخستین برنامه بخش اول ما برنامه لحظه تحویل سال است. مردم علاقه‌مندند تا لحظه تحویل سال را در جوار اعتاب مقدس ائمه اطهار حضور پیدا کنند اما خداوند ما را از نعمت وجود امامزادگان بهره‌مند کرده است.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تلاقی لحظه تحویل سال و شب شهادت امام هادی(ع) ادامه داد: مدیحه‌سرایی، سخنرانی، همخوانی قرآن و قرائت ادعیه به صورت گسترده از جمله برنامه‌های ما است.

,

حجت‌الاسلام شرفخانی برنامه دیگر بخش فرهنگی را برپایی خیمه‌های معرفت در آستان امامزادگان معرفی کرد و ابراز داشت: خیمه‌های معرفت در بخش‌های مشاوره مهارت‌های فردی، ازدواج، تحکیم خانواده و تربیت فرزند فعالیت می‌کنند‌.

,

وی بر همین اساس افزود: روش ما سخنرانی و ارائه یکطرفه نیست بلکه با استفاده از ابزارهای نوین تبلیغی و گفت‌وگوهای چهره به چهره صورت می‌پذیرد.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: برنامه‌های متنوع کودک و نوجوان بخش دیگری از خیمه‌های معرفت است که طی آن مفاهیم و آداب دینی به کودکان انتقال داده می‌شود.

,

, ,

 

,

حجت‌الاسلام شرفخانی تبلیغات رسانه‌ای و هم‌چنین ارتقاء سواد رسانه‌ای را بخش دیگر خیمه‌های معرفت معرفی کرد و گفت: در ۱۷۷۰ امامزاده نمایشگاه دیواری “آرامش بهاری” برپا می‌شود و ادبیات بهاری هم برنامه دیگر ماست.

,

وی حضور روحانیون در امامزادگان برای نماز جماعت و پرسش و پاسخ دانست و خبر داد: ۳۵۰۰ روحانی از حوزه‌های علمیه به امامزادگان و بقاع متبرکه اعزام می‌شوند که برای هر کدام نیز ۴۵ ساعت دوره مهارتی برگزار شده است.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: برای خانواده‌ها هم مسابقات خانوادگی در نظر گرفته‌ایم که ۷۳ عنوان هدیه برای آن‌ها تدارک دیده شده است.

,

حجت‌الاسلام شرفخانی در ادامه گفت: در ۹۱۷ امامزاده ایستگاه صلواتی برپا می‌کنیم که به صورت مناسبتی فعالیت می‌کنند.

,

وی مباحث تربیتی و فضای مجازی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها دانست و تشریح کرد: آموزش‌هایی که برای ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای مردم ضرورت دارد، ارائه داده می‌شود.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح برنامه‌های بخش خدمت‌رسانی پرداخت و اظهار داشت: ما در ۸۸۳ امامزاده و بقعه زائرسرا داریم که در ایام تعطیلات درخدمت مردم هستند.

,

حجت‌الاسلام شرفخانی یادآور شد: برای امامزاده‌هایی که توانایی اسکان نداشتند، اسکان موقت پیش‌بینی شده است. امامزاده‌ها باید در حد توان در خدمت مردم باشند و بحث پذیرایی را هم انجام دهند.

,

وی ادامه داد: برای عزیزانی که به راهیان نور اعزام می‌شوند نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که امامزادگان و بقاعی در مسیرهای منتهی به مناطق عملیاتی قرار دارند، خدمت‌رسانی می‌کنند.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه شعار امسال حرم ائمه، امامزادگان و بقاع متبرکه کشور را “بهار را با محبت او آغاز می‌کنیم” معرفی و تشریح کرد: قطعا عید اصلی ما زمان ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.

,

حجت‌الاسلام شرفخانی ادامه داد: مبلغان ما در قالب خیمه‌های معرفت در اماکن تاریخی، میراثی و حتی توریستی حضور دارند و خدمت‌رسانی فرهنگی می‌کنند‌.

,

در پایان ارتباط با برنامه‌های سازمان اوقاف در مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: ما طرحی را با عنوان بسته‌های “مهر تندرستی” و “دست‌های مهربانی” را تهیه کردیم که در مناطق زلزله‌زده و محروم توزیع می‌شود. البته روحانیون ما در همان مناطق هم حضور دارند‌.

,

انتهای پیام/

]
معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای برنامه‌های نوروزی در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه در دو بخش فرهنگی و خدمات‌رسانی در قالب طرح "آرامش بهاری" خبر داد.