هند قطب کلاهبرداری بانکی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ، رزرو بانک هند اعلام کرد که تا بیست و یکم دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲۵ هزار و ۸۰۰ پرونده مرتبط با کلاهبرداری از کارت های اعتباری، بدهی و بانکداری اینترنتی به ارزش یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون دلار در سیستم بانکی هند گزارش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش ایبنا،  بانک مرکزی هند اعلام کرد که در ماه دسامبر ۱۰ هزار و ۲۲۰ پرونده کلاهبرداری در ارتباط با کارت های بدهی، اعتباری و خودپردازها گزارش شده است؛ ضمن اینکه در ماه سپتامبر، ژوئن و مارس ۲۰۱۷ میلادی هم به ترتیب ۷ هزار و ۳۷۲ پرونده، ۵ هزار و ۱۴۸ پرونده و ۳ هزار و ۷۷ پرونده کلاهبرداری بانکی ثبت شده است.

,

 همچنین در سال مالی گذشته هند، بانک ماهراشترا با تعداد ۳۸۰ پرونده کلاهبرداری در جایگاه نخست قرار گرفت و بانک های هاریانا، کارناتاکا، تامیل نادو و دهلی هر کدام به ترتیب با ۲۳۸ پرونده، ۲۲۱ پرونده، ۲۰۸ پرونده و ۱۵۶ پرونده در جایگاه دوم تا پنجم قرار گرفتند.  

,

بر همین اساس، چند ماه پیش هم کلاهبرداری ۱.۸ میلیارد دلاری از بانک ملی پنجاب هند گزارش شد که بزرگ ترین کلاهبراری بانکی در تاریخ هند از آن یاد می شود.

,

به دنبال گستردگی جرائم اختلاس، به مقامات مالی هند و اپراتورهای سیستم پرداخت توصیه شده تا به بالا بردن امنیت و بکارگیری اقدامات کاهش دهنده سرقت اطلاعات به هنگام تراکنش های آنلاین توجه بیشتری کنند.

,

این کلاهبرداری ها منجر به ایجاد لکه ای سیاه در بانکداری هند شده است و حاکی از نقص در سطوح مختلف بانکداری این کشور از قبیل ضعف در نظارت های داخلی، ضعف در توانمندی های سیستم رگولاتوری و... دارد.

]
بانک مرکزی هند اعلام کرد که در سه ماه منتهی به دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی فقط بیش از ۲۵ هزار و ۸۰۰ پرونده کلاهبرداری بانکی به ارزش ۱.۷۹ میلیارد دلار در این کشور گزارش شده است.