سفر رییس جمهور اتریش به ایران
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  فریدریش ایشتیفت عصر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تمایل داریم تفاهم‌نامه خواهرخواندگی تبریز و وین که در سال گذشته منعقد شد همچنان تداوم و همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی فی‌مابین توسعه یابد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

سفیر اتریش افزود: ایران تا سال 2011 یکی از شرکای تجاری مطرح اتریش بوده و سالانه نزدیک به 800  میلیون یورو مبادلات تجاری فی مابین اتفاق می‌افتاد که این میزان در سال‌های گذشته کاهش چشمگیری یافته و امیدواریم در آینده میزان مبادلات تجاری ما از این رقم نیز فراتر رود.

,

وی ادامه داد: در کشور اتریش مراکز گردشگری زیادی وجود دارند و در حالی که 8 میلیون نفر جمعیت داریم سالانه 40 میلیون توریست بین‌المللی از جاذبه‌های گردشگری اتریش بازدید می‌کنند.

,

ایشتیفت ابراز داشت: با توجه به مناطق زیبای آذربایجان‌شرقی این ظرفیت برای همکاری فی مابین قابل توجه است و در گذشته‌های نه چندان دور سالانه هزاران اتریشی به ایران سفر می‌کردند که این مسافرت‌ها در 8 سال گذشته کاهش محسوسی داشته  ولی امسال باز افزایش چشمگیر این مسافرت‌ها قابل مشاهده است.

,

سفیر اتریش یادآور شد: به غیر از بنده همکارانم در وزارت امور خارجه به ایران سفر کرده‌اند و همگی با بهترین خاطرات به کشور باز گشته‌اند.

,

وی با اشاره به توانمندی‌های ایران در زمینه داروسازی، قطعه‌سازی و معدن خاطرنشان کرد: معتقدیم ظرفیت‌های بسیار بالایی برای گسترش همکاری طرفین وجود دارد و تصور می‌کنم سرمایه‌گذاران اتریشی مشتاق به سرمایه‌گذاری در ایران و به ویژه شهر تبریز باشند.

,

اتریش در زمینه تولید قطعات خودرو بسیار توانمند است/ تولید موتور بی ام و و قطعات جنرال موتور در اتریش

,

فریدریش ایشتیفت با بیان اینکه اتریش در زمینه تولید قطعات خودرو بسیار توانمند است به طوری که تولید موتور بی ام و و قطعات جنرال موتور در این کشور صورت می‌گیرد، افزود: بسیار امید واریم مذاکرات در ماه نوامبر به نتیجه مثبتی برسد تا هیچ مانعی برای گسترش همکاری‌های دو طرف نباشد.

,

سفیر اتریش اظهار کرد: ایران یک قدرت منطقه‌ای با 80 میلیون نفر جمعیت تحصیلکرده و توانمند است و این ظرفیت را دارد که قدرت برتر منطقه باشد؛ بر همین اساس بسیار خوشبین و علاقمند هستیم روابط دوجانبه را گسترش دهیم.

,

وی در ادامه  با اشاره به فعالیت انجمن فرهنگی اتریش در ایران تصریح کرد: این انجمن تنها انجمن فرهنگی اروپایی در ایران است که هیچگاه تعطیل نشده و هنرمندان اتریشی حضور مداومی در ایران داشته و به اجرای مشترک برنامه با هنرمندان ایرانی پرداخته‌اند.

,

ایشتیفت با اشاره به دعوت دکتر روحانی از رئیس جمهور اتریش برای حضور در ایران گفت: اتریش و ایران همواره با احترام با هم تعامل داشته‌اند و در گذشته مشکلات دوجانبه قابل توجهی ایجاد نشده و رئیس جمهور کشور ما از دریافت دعوتنامه دکتر روحانی بسیار خرسند شده و امید است این سفر در آینده‌ای نه چندان دور محقق شود.

,

انتهای پیام/

]
سفیر اتریش در ایران با اشاره به دعوت دکتر روحانی از رئیس جمهور اتریش برای حضور در ایران گفت: رئیس جمهور کشور ما از دریافت دعوتنامه دکتر روحانی بسیار خرسند شده و امید است این سفر در آینده ای نه چندان دور محقق شود.