دعوت مهمان نوروزی از هم‌وطنان برای سفر به بوشهر/ پیشنهاد میکنم هر ایرانی طلوع و غروب ساحل بوشهر تجربه کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ شهر بوشهر یکی از موقعیت‌های خوب و مناسب برای گردشگران است که سالانه بسیاری از توریست‌های ملی و بین‌المللی برای تحقیقات و مستندسازی وارد این شهر می‌شوند و از عمارت های تاریخی، نیروگاه اتمی، ساحل بکر، پارک‌های ساحلی، بازار قدیم و دیگر نقاط گردشگری بازدید می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

ساحل بوشهر به دلیل گونه‌های زیست‌محیطی و جلبک‌های کم یابی که دارد در هنگام طلوع و غروب آفتاب پرندگان دریایی بر فراز آسمان شهر به‌صورت دسته‌جمعی موج‌آفرینی می‌کنند، که صحنه بسیار زیبا برای تصویربرداری و ساخت مستندهای کوتاه است.

,

خصوصیاتی که مرکز استان بوشهر از ساحل گرفته تا صنعت و تاریخ باعث شده است که در ایام نوروز رشادت و دلیرمردی شهدای استان بوشهر مانند نادر مهدوی و شهید ماهینی، شهید رئیس‌علی دلواری و عالمان مجاهد مانند شیخ ابو تراب عاشوری و دیگر بزرگان به همه جهان معرفی شوند.

,

, ,

به همین منظور خبرنگار سپاس گفت‌وگویی با یکی از مسافران نوروزی که برای اولین بار به شهر بوشهر سفرکرده بود گرفت که در ادامه می‌خوانیم.

, سپاس,

احمد قشقایی اهل استان اصفهان در گفت‌وگو با سپاس بابیان اینکه بوشهر ساحل شگفتی دارد، گفت: برای اولین بار به شهر بوشهر سفر کردم تا از نزدیک با مردم و فضای بوشهر آشنا شویم و خیلی دوست داشتم ساحل بوشهر را از نزدیک ببینم.

, سپاس,

قشقایی اظهار کرد: هنگام تحویل سال در کنار ساحل بوشهر به همراه خانواده بودیم که بسیار صحنه زیبایی بود که به همه ایرانیان توصیه می‌کنم  غروب و طلوع آفتاب در کنار ساحل بوشهر را یک‌بار تجربه کنند، واقعاً ساحل بوشهر دیدنی است.

,

, ,

برنامه بوشهر دوقرن مقاومت بیان برش تاریخی است

, برنامه بوشهر دوقرن مقاومت بیان برش تاریخی است,

این مهمان نوروزی در پاسخ به سؤال سپاس در خصوص اینکه چه اطلاعاتی از بوشهر دارید، افزود: بوشهر را فقط از طریق رسانه ملی دنبال می‌کردم و در برخی از کتاب‌ها در خصوص شهید رئیس‌علی دلواری و شهید نادر مهدوی خوانده بودم و اخباری که از نیروگاه و پارس جنوبی منتشر می‌شود.

, سپاس,

وی ادامه داد: برنامه بوشهر دو قرن مقاومت نیز یک‌بار در یک مراسمی در اصفهان از آن یاد شد که بسیار برایم جذاب بود و امسال توانستم از طریق شبکه استانی بوشهر بخشی از کنگره بوشهر دو قرن مقاومت را ببینم که واقعا برنامه خوبی است و بیان گر برش تاریخی است.

,

قشقایی عنوان کرد: دوست دارم ایام نوروز را فقط در استان بوشهر و مکان‌های تاریخی این استان بگذرانم و روز سیزده که به‌عنوان روز طبیعت است در کنار ساحل خلیج‌فارس باشم.

,

, ,

مسئولین باید برای توسعه بوشهر بیشتر تلاش کنند

, مسئولین باید برای توسعه بوشهر بیشتر تلاش کنند,

این ایرانی اهل استان اصفهان تأکید کرد: به مسئولین استان بوشهر بخصوص حوزه شهری مرکز استان بوشهر توصیه می‌کنم با توجه به ظرفیت‌هایی که در بوشهر است تلاش‌های بیشتری برای توسعه و مبلمان شهری داشته باشند.

,

وی ابراز کرد: بوشهر با این ‌همه سابقه در حوزه‌های انرژی، مقاومت، تاریخ و گردشگری نباید به‌گونه‌ای باشد که در حد چند پارک ساحلی و عمارت های بازسازی نشده باشد بلکه شهر بوشهر باید الگویی برای تمام کشور باشد؛ به نظر من وضعیت فعلی بوشهر درشان بوشهر نیست.

,

انتهای پیام/

]
مهمان نوروزی در بوشهر گفت: هنگام تحویل سال در کنار ساحل بوشهر به همراه خانواده بودیم که بسیار صحنه زیبایی بود که به همه ایرانیان توصیه می‌کنم غروب و طلوع آفتاب در کنار ساحل بوشهر را یک‌بار تجربه کنند، واقعاً ساحل بوشهر دیدنی است.