«حمایت از کالای ایرانی» صرفا محدود به مصرف کنندگان نیست/ لزوم بهره گیری از «دیپلماسی اقتصادی» برای حضور در بازارهای جهانی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با مرآت در خصوص نامگذاری سال 1397 به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: همانطور که اطلاع دارید رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالهای اخیر بر حوزه اقتصاد تاکیدات فراوانی داشته اند که مبنای تمام موضوعات مطروحه نیز اقتصاد مقاومتی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

نماینده مردم شاهرود و میامی با بیان اینکه رهبر انقلاب در هر سال یکی از شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی را تبیین می کنند افزود: رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالها، جهتگیری حرکت قوای مختلف کشور را مشخص می کنند که البته میزان تحقق هریک از این سیاستها نیازمند بحثی مفصل است. 

,

حسینی شاهرودی با اشاره به نامگذاری سال 97 به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: شعار حمایت از کالای ایرانی محدود به حوزه مصرف کنندگان نیست و باید در بخش های مختلف کشور مورد توجه قرار گیرد.

,

وی ادامه داد: ارکان و دستگاه های مختلف کشور که به نوعی با موضوعات اقتصادی مرتبط هستند در تحقق شعار سال 97 نقش ایفا می کنند.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بدیهی است قوه مقننه به عنوان نهاد قانونگذار و دولت به عنوان مجری سیاست های اقتصادی نقش بسیار مهمی در حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی برعهده دارند.

,

حسینی شاهرودی با بیان اینکه وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و نیز کار، تعاون و رفاه اجتماعی جزو وزارتخانه های اصلی دخیل در امر حمایت از کالای ایرانی هستند گفت: بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور و نیز موسسات و شرکت های اقتصادی باید نقش خود را در حمایت از تولیدات داخلی به درستی درک و اجرایی کنند.

,

وی تولید صادرات محور و مبارزه با قاچاق کالا را مهمترین ابعاد حمایت از تولید داخلی دانست و تاکید کرد: حمایت از کالای ایرانی یعنی جلوگیری از واردات کالاهایی که امکان تولید آنها در داخل کشور وجود دارد.

,

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس افزود: اگر می خواهیم از کالای ایرانی حمایت کنیم باید مسیر تولید را برای تولیدکنندگان داخلی تسهیل کنیم و مشکلات بانکی، بیمه ای، مالیاتی و... را از سر راه آنها برداریم.

,

حسینی با بیان اینکه اگر ظرفیت خالی تولید در کشور ساماندهی شود مشکل اشتغال رفع خواهد شد گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد ظرفیت تولید کشور خالی است و چنانچه بتوانیم فرآیند تولید تا بازار را مدیریت کنیم شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

,

وی توجه بیشتر به بازارهای بین المللی را ضروری دانست و اظهار کرد: متاسفانه سهم ما از بازارهای خارجی اندک است و نتوانسته ایم از شرایط ویژه ای که در سالهای اخیر در منطقه به وجود آمده است بهره لازم را ببریم.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس  با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در عصر امروز گفت: تاکنون حرکت دستگاه دیپلماسی کشور صرفا برمبنای مباحث مرتبط با سیاست خارجی و تا حدودی نیز مسائل امنیتی بوده است و به حوزه دیپلماسی اقتصادی کمتر توجه شده است.

,

حسینی شاهرودی ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه را گامی مهم در دستگاه دیپلماسی کشور دانست و گفت: امیدواریم این اتفاق به افزایش سهم کشورمان از بازارهای هدف بین المللی منجر شود.

,

انتهای پیام/

]
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی به مصرف کنندگان کالا محدود نیست گفت: تحقق شعار سال 97 نیازمند انسجام تمام بخش های اقتصادی است.