نخستین نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی در سال ۹۷ در جوار بارگاه رضوی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سید مرتضی بختیاری در آیین افتتاحیه نمایشگاه مهر درخشان 4 به عنوان نخستین نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی در سال 97 اظهار داشت:امروز هر کس در سنگر تولید قرار گیرد، گویی در سنگر جهاد در راه خدا قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: نمایشگاه مهر درخشان از منازل کارآفرینان متولد شد و با مساعدت و حمایت تولیت معزز آستان قدس رضوی اکنون دوره چهارم خود را آغاز کرده است.

,

بختیاری گفت: آستان قدس رضوی زمینه ارائه و فروش محصولات تولیدکنندگان داخلی را در این نمایشگاه فراهم نموده است.مقوله تولید، بازرگانی و فروش محصولات با هم پیوند خورده است و لازمه توانمند سازی در تکمیل این چرخه قرار دارد. 

,

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: آستان قدس رضوی با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته موضوع اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار داد و در سال جاری نیز مصمم است با محوریت حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی، در حوزه اقتصادی اقدام و عمل نماید. 

,

بختیاری افزود: استکبار جهانی، انقلاب اسلامی ما را بر نمی‌تابد؛ نه دشمنان دست از روحیه استکباری خود بر می دارند و نه ما به عنوان یک مسلمان می توانیم دست از شعائر اسلامی و آموزه های قرآنی دست بکشیم اما خداوند بر پیروزی مستضعفین وعده داده است.

,

وی ادامه داد: دشمنان ما متوجه شده اند که دیگر به صورت نظامی نمی‎توانند با جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند، از این رو از طریق تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی در حال جنگ با کشور ما هستند. تمام مسئولان کشور باید به این مهم باور داشته باشند.

,

بختیاری تصریح کرد: امیدواریم در سال 97 که نقشه راه آن را مقام معظم رهبری در آغازین ساعات تحویل سال در کنار مضجع نورانی امام هشتم(ع) ترسیم کردند و به مقوله مهم حمایت از کالای ایرانی تاکید فرمودند، بتوانیم اقدامات موثری در این راستا انجام دهیم و این نقشه راه را به صورت عملیاتی دنبال کنیم. 

,

وی گفت: ساخت  زائر شهر رضوی و زائر سرا که از مردادماه سال 95 آغاز شده است و تا کنون نیز ادامه دارد توانسته به صورت میانگین روزانه 1000 اشتغال به صورت مستقیم و صدها شغل نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد کند.

,

مصطفی خاکسار قهرودی؛ معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مهر درخشان 4، با اشاره به اهمیت توجه به مسائل اقتصادی و ضرورت اشتغال‌زایی، اظهار داشت: آستان قدس رضوی با اینکه دارای مأموریت ذاتی و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد اشتغال نیست، اما فرصت‌های شغلی بسیاری را در طی دو سال گذشته ایجاد کرده است.

,

وی تصریح کرد: افتتاح نمایشگاه مهر درخشان که برای چهارمین بار در جوار حرم مطهر رضوی اتفاق افتاد به معنای تکرار، تثبیت و به نمایش گذاشتن تولیدات خرد و خانگی و به لحاظ قیمتی ظاهرا کم ارزش نیست؛ بلکه به معنای توجه و اعتماد به توانمندی‌های مردم این مرز و بوم است.

,

افزود: ما با افتتاح این نمایشگاه می‌خواهیم به محضر مقام معظم رهبری اعلام کنیم که ما سرباز شما هستیم و تمام تلاش خود را در عرصه حمایت از تولید داخلی و بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال به کار خواهیم گرفت. 

,

خاکسار با اشاره به این فراز از بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «در کشور مسائل مختلفی داریم ولی امروز مهمترین مسئله اقتصاد و معیشت مردم است»؛ ابراز کرد: در همین راستا آستان قدس رضوی یکی از اقدامات اصلی خود را حمایت از تولید داخلی و مشاغل خرد قرار داده است.

,

وی افزود: طی دو سال اخیر همکاری، همدلی و هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط مثل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران و به کارگیری ظرفیت شبکه خادمیاران آستان قدس رضوی توانسته شغل‌های زیادی را در سطح کشور ایجاد کند. 

,

خاکسار ادامه داد: آستان قدس رضوی در طی دو سال اخیر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت معزز آستان قدس رضوی و در راستای عملیاتی کردن این دستورات اقدامات گسترده‌ای را در راستای اشتغال‌زایی و توانمندسازی محرومان انجام داده است.

,

وی برگزاری نمایشگاه مهر درخشان 4 را نشان دهنده توجه عمیق آستان قدس رضوی به موضوع خدمت و کار آفرینی و اشتغال‌زایی به ویژه برای اقشار محروم دانست.  

,

معاون امداد و مستضعفان آستان قدس رضوی با اشاره به نقش مشاغل خرد و مشاغل خانگی در اقتصاد کشور، اظهار کرد: این مشاغل امروز حتی در کشورهای پیشرفته دنیا هم جایگاه برجسته‌ای دارد و در کشور ما نیز می‌تواند منشاء برکات فراوانی در حوزه اقتصاد و اشتغال باشد.

,

به گزارش تسنیم این نمایشگاه در مراسمی که با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان و مدیران ارشد این آستان مقدس برگزار شد با محوریت حمایت از کالای ایرانی یک روز پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در بارگاه منور رضوی آغاز به کار کرد.

,

نمایشگاه مهر درخشان سه دوره پیش از این در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی دایر بوده است و این نمایشگاه چهارمین دوره است که به همت آستان قدس رضوی دایر شده است.

,

این نمایشگاه تا پایان فروردین ماه امسال دایر است.

,

انتهای پیام/

]
نخستین نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی در سال ۹۷، در جوار بارگاه منور رضوی کلید خورد.