سازمان امور مالیاتی بدترین آسیب را به صنعت فرش می رساند/ انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در حمایت از قالی بافی
[

محمد بهاروند؛ مدیرعامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی کشور در گفتکو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی دانا با بیان اینکه اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی تنها بازوی کمک به توسعه فرش دستباف کشور می باشد، گفت: متاسفانه برخی از سازمان ها و ادارات آسیب ها و صدماتی را به صنعت فرش و از جمله قالیبافان  و فرشبافان می رساند ولی خوشبختانه مجلس از دوره های گذشته و هم اکنون نیز همکاری خوبی را با این اتحادیه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بیش از 60 درصد تولید فرش مربوط به روستاها و مناطق محروم می باشد انتظار داریم که دولت از قالیبافان حمایت ویژه ای را داشته باشد هر چند که دولت قبلی آن جنان که باید توجهی به این صنعت نداشت انتظار داریم این دولت از قالیبافان حمایت ویژه ای را داشته باشد.

,

مدیر عامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی کشور اظهار داشت: امسال 15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل اجرای بیمه های تامین اجتماعی قالیبافان از طریق مجلس و با حمایت های نمایندگان مجلس مصوب شده است.

,

محمد بهاروند با انتقاد از اینکه بیش از 50 درصد کسانی که بیمه قالیبافی هستند، قالیباف واقعی نیستند و از طریق تشکل های غیر قانونی و رانت بیمه شده اند اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی حمایتی از قالیبافان و فرشبافان نمی‌کند و به تازگی اعلام کرده که سهمیه قالیبافی نیز تکمیل شده است و قالیبافان را بیمه نمی کند.

,

وی در ادامه صنعت فرش را هنر صنعت کشور و میراث کشور دانست  و گفت: از دولت انتظار داریم از قالیبافان در مناطق محروم و روستایی حمایت کافی و ویژه ای را داشته باشد؛ همچنین در جذب اعتبارات، هدفمند کردن تولیدات، رونق صادرات، برگزری نمایشگاه های داخلی و خارجی، اعزام هیئت های تجاری و بسیاری از برنامه های مختلف دیگر مجلس و دولت این صنعت را همراهی و حمایت نمایند.

,

این مقام مسئول در ادامه گفت: با توجه به اینکه در سراسر کشور 285 تعاونی با 21 اتحادیه تشکیل شده است گفت: سازمان امور مالیاتی کشور بدترین صدمه و آسیب را به صنعت فرش کشور می رساند و متاسفانه کاغذبازی و بروکراسی اداری در این سازمان چندین برابر شده است  که از رئیس جمهور و مسئولین مربوطه خواستاریم این مشکل را به صورت جدی پیگیری نمایند.

,

بهاروند گفت: بیمه قالیبافان را در سال 88 و با وجود مخالفت دولت وقت توانستیم با حمایت مجلس انجام دهیم و خوشبختانه با ارتباط صمیمی که با مجلس وجود دارد توانسته ایم بسیاری از مشکلات را رفع نماییم که انتظار داریم برخی از نامهربانی ها که در دولت های قبلی به این صنعت بزرگ شده است و با توجه به اینکه بخشی از صادرات غیر نفتی مربوط به این صنعت می باشد را این دولت حمایت نماید.

,

لازم به ذکر است بیست و سومین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور در محل نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شده است که  اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی کشور نیز حضوری پررنگ را در این نمایشگاه دارد و پذیرای علاقه مندان و بازدید کنندگان می باشد.

,

انتهای پیام/

]
مدیر عامل اتحادیه مرکزی فرشس دستباف روستایی کشور با انتقاد شدید از سازمان امور مالیاتیی گفت: این سازمان بدترین آسیب و صدمه را به قالیبافان می زند.