دکتر قطب‌الدین صادقی نماینده استاندار کردستان در نظارت بر ساخت سریال سنجرخان شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بهمن مرادنیا استاندار کردستان طی حکمی دکتر قطب‌الدین صادقی را به عوان نماینده و مشاور خود در نظارت بر پروژه تلویزیونی سنجرخان معرفی نمود. در این نامه آمده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


هنرمند گرانمایه و ارجمند جناب آقای دکتر قطب‌الدین صادقی

سلام علیکم
همان گونه که مستحضرید پروژه ساخت سریال تلویزیونی سنجرخان به دست توانمند آقای سیدضیاءالدین دُری، یکی از حرفه‌ای‌ترین و برجسته‌ترین تهیه‌کنندگان و کارگردانان تلویزیونی ایران سپرده شده است که سریال‌های تاریخی و فاخر ایشان مانند کیف انگلیسی و کلاه پهلوی مورد اقبال مردم قرار گرفت.
از آنجا که شخصیت سنجرخان به عنوان یکی از سرداران ملی ایران و از چهره‌های مهم تاریخ مبارزات ضداستعماری در منطقه کردستان بسیار مورد احترام مردم بوده، هنوز زوایای بسیاری از شخصیت‌ ایشان  مغفول مانده و درباره قیام ضد استعماری سنجر خان تبلیغ شایسته‌ای در این حجم نشده است. ضمن این که  ارتباط موضوع با تاریخ و وقایع استان کردستان، نوعی حساسیت ویژه را دارد.
لذا از حضرتعالی به عنوان یکی از مفاخر کردستان و ایران و با توجه به اشراف و تخصص‌ در حوزه سینما، تئاتر و تلویزیون و نیز مسائل تاریخی و اسطوره‌شناسی، دعوت می‌شود به عنوان نماینده  و مشاور اینجانب بر مسائل محتوایی این سریال با نگاه زیر مشاوره و نظارت دقیق داشته باشید:
۱- تطبیق فیلم‌نامه و روایت سریال با اسناد و وقایع تاریخی.
۲- نمایش چهره‌ای فاخر و در شأن و جایگاه تاریخی سنجرخان و مردم کردستان.
۳- مراقبت و پرهیز از هر گونه نکات و مسائل حساسیت‌زا که مرتبط با مسائل قومی در کردستان و یا خدشه به چهره‌های مورد احترام و باورهای خاص مردم کردستان است.
۴- نظارت بر دیگر نکات مختلف سریال از قبیل لهجه و پوشش و لباس و صحنه‌آرایی تا فرهنگ و آداب و رسوم خاص و مطابقت با واقعیت‌های موجود کردستان و راهنمایی و مشاوره به کارگردان محترم در این خصوص.

با آرزوی توفیق برای جنابعالی، امیدوارم با نظارت و دقت نظر شما و جناب دُری، شاهد اثری فاخر و تاریخی و مورد استقبال و رضایت مردم کردستان و ایران باشیم و بتوانیم نام و جایگاه این شخصیت ارزشمند تاریخ کردستان را به عنوان یکی از سرداران ملی ایران، بهتر و بیشتر به ملت شریف ایران بشناسانیم.

بهمن مرادنیا
استاندار کردستان

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
استاندار کردستان طی حکمی دکتر قطب‌الدین صادقی را به عنوان نماینده و مشاور خود در نظارت بر سریال تلویزیونی «سنجرخان» منصوب کرد.