برگزاری یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   دکتر رضا امانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به برگزاری یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با موضوع قرآن و استکبار ستیزی، اظهار داشت: موضوع دوره های همایش در مراسم اختتامیه دوره قبل مشخص و رونمایی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا با اشاره به برگزاری, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد:یازدهمین دوره همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در سه محور استکبار ستیزی در قرآن کریم، استکبار ستیزی در سیره معصومین و استکبار ستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی  برگزار خواهد شد که دبیرخانه همایش تا بیستم اسفند ماه سال قبل پذیرای مقالات محققان قرآنی بود.

,

دبیر همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با اشاره به استقبال بی نظیر از سوی طلاب و اساتید از همایش، گفت: امسال 1115 مقاله به دبیرخانه رسیده است که 985 مقاله داخلی و 113 مقاله از 15 کشور خارجی از جمله عراق، سوریه، مصر، تونس، هند، پاکستان  و... دریافت شده است.

,

وی بیان داشت: در روند برگزاری همایش امسال طرح و شیوه جدیدی را در نظر گرفتیم که به همین منظور در 15 دانشکده علوم قرآنی سراسر کشور دبیرخانه تشکیل دادیم و مقالات را در این دبیرخانه ها تقسیم و ارزیابی ها صورت گرفت.

,

امانی با اشاره به برگزاری همایش های استانی و منطقه ای در هفته جاری، ابراز داشت:تعدادی از این مقالات به مرحله نهایی راه یافته اند که در 28 و 29 و 30 فروردین به صورت صبح و بعدظهر در مدرسه امام خمینی(ره) مجموعه جامعه المصطفی برگزار خواهد شد .

,

وی اضافه کرد: در این همایش 30 مهمان خارجی هم حضو خواهند داشت که عمده این افراد از جامعه نخبگان و دانشگاه می باشد چراکه مخاطب اولیه و اصلی ما این قشر می باشد.

,

معاون پژوهشی دانشگاه علوم قرانی با اشاره به سخنرانی آیت الله اعرافی به عنوان سخنران اصلی این همایش، خاطرنشان کرد: تبیین و تحقق عالمانه مبانی و اصول و اهداف آرمان های انقلاب اسلامی بر پایه آیات قرآن و ترویج و فرهنگ سازی و گفتمان سازی معارف و آموزه های قران در جامعه از اهداف کلان این همایش می باشد.

,

وی در ادامه گفت: در این همایش علاوه بر رونمایی از پوستر و عنوان همایش دوره بعدی از پنج کتاب هم رونمایی خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
دبیر همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با اشاره به دریافت 1115 مقاله در همایش امسال، گفت: یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی به مدت سه روز از 28 تا 30 فروردین ماه در مدرسه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.