رشد 88 درصدی واردات در سالی که گذشت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛جمال خشوعی در گفت و گو با نافع، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۰ میلیون و ۸۷۷ هزار دلار کالا به وزن ۵۰۵ میلیون و ۱۱۷ هزار تن از گمرک استان صادر شده است افزود: در این راستا در سال گذشته شاهد افزایش ۷درصدی صادرات بوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, با نافع,

 

,

وی در ادامه عمده صادرات استان را کشمش، لبنیات، سفال، سیمان و سیب زمینی عنوان کرد و گفت: در این راستا کشمش ۲۴درصد از کل صادرات ، لبنیات ۱۲درصد، سفال۱۱درصد، سیمان درصد و سیب زمینی ۵درصد از صادرات را به خود اختصاص در سال داده اند.

,

 

,

خشوعی با اشاره به کاهش ۲۸درصدی صادرات کشمش در سال ۹۶نسبت به سال۹۵و کاهش ۳۰درصدی صادرات سیمان تصریح کرد: در صادرات محصول سیب زمینی در سال ۹۶ ۷درصد رشد داشته ایم‌.

,

 

,

مدیر کل گمرک استان با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد واردات  مواد اولیه و خط تولید است گفت: در سال گذشته ۵۲ میلیون و ۸۵۲ هزار دلار کالا با وزن ۱۷میلیون و ۷۲۱هزار تن از کشور های آلمان، چین، ترکیه، عمان، امارات به استان وارد شده است که در این راستا شاهد افزایش ۸۸ درصدی در زمینه واردات بودیم.

,

 

,

وی در پایان با اشاره به افزایش واردات مواد اولیه و خط تولید یادآور شد: این مهم نشان از راه اندازی و فعالیت کارخانجات دارد به گونه ای که هر اندازه واردات افزایش یابد اشتغال نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیر کل گمرک استان از صادرات بیش از ۱۴۰ هزار دلار کالا از گمرک استان خبر داد و گفت: در این راستا واردات استان نیز ۸۸ درصد افزایش داشته است.