بررسی آخرین وضعیت راه آهن همدان سنندج در دیدار استاندار با وزیر راه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، طـرح  راه آهـن تهران – همدان – سنندج  به طول 410 کیلومتر، بصورت یک خطه، باسرعت طرحkm/h  160 برای مسافری وkm/h 120 برای باری طراحی گردیده است. (مسیر تهران- همدان به طول 260 کیلومتر و مسیر همدان- سنندج به طول150 کیلومتر). این طرح در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، قروه و سنندج عبور می‌نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

همچنین تعداد 12 ایستگاه شامل: همدان و ساوه (بعنوان ایستگاه‌های تشکیلاتی درجه 1)، نوبران و فامنین (بعنوان ایستگاه‌های مسافری درجه 2) و 8 ایستگاه درجه3 (که در دو فاز اول و دوم ساخته می‌شوند) در این مسیر در نظر گرفته شده است.

,

 

,

این طرح علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر استان‌های همدان و کردستان را به شبکه راه‌آهن سراسری متصل می‌نماید، باعث فراهم‌آوردن بستری مناسب به‌منظور احداث طرح‌ها و صنایع جدید، بهبود وگسترش شبکه ترابری منطقه و همچنین افزایش ایمنی سیر وکاهش مصرف سوخت می‌گردد.

,

 

,

, ,

 

,

پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان منتشر کرده است که بهمن مرادنیا روز پنجشنبه گذشته در نشست کاری با وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت شاخص‌های حوزه حمل و نقل و مسکن استان را گزارش داده و اظهار داشته: افزایش تعداد پروازهای تهران به سنندج و بلعکس نیاز استان بوده و پس از بررسی شرایط ارتقاء تعداد پروازها در دستور کار قرار می‌گیرد.

,

 

,

وی از سفر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌ها به دستور وزیر راه و شهرسازی در آینده نزدیک خبر داده و افزوده: در این سفر از روند اجرایی پروژه‌های احداث راه آهن همدان به سنندج، گردنه صلوات آباد و قطعات کریدور شمال به جنوب بازدید می‌شود که ضمن بررسی مشکلات پروژه‌ها و شرایط سرعت بخشیدن به آنها فراهم خواهد شد.

,

 

,

استاندار کردستان به مذاکره در خصوص پیگیری پرداخت مطالبات پیمانکاران حوزه‌ی راه و شهرسازی اشاره کرده و گفته: از طریق معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه امیدواریم در آینده‌ی نزدیک این مطالبات به پیمانکاران پرداخت شود.

,

 

,

مرادنیا خاطر نشان ساخته: وزیر راه و شهرسازی دستور تفویض اختیار اجرای تقاطع غیر همسطح سه راهی مریوان به جهت انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی آن به اداره کل راه شهرسازی صادر کرد.

,

 

,

استاندار کردستان افزوده: در خصوص کمک به اجرای برخی پروژه‌های بهسازی و آسفالت نواحی منفصل شهری نایسر و حسن آباد و نیز واگذاری زمین به بخش خصوصی جهت اجرای مجتمع فرهنگی تفریحی ورزشی و کمک به بافت‌های فرسوده توافقات خوبی با وزارت راه و شهرسازی به عمل آمد.

,

 

,

, ,

 

,

قطعه سوم راه آهن همدان سنندج تکمیل و آماده ریل گذاری است

,

 

,

«بهرام نصراللهی‌زاده» نیز در همین رابطه در آخرین روزهای سال گذشته عنوان کرده بود: خوشبختانه از سال گذشته که جدی‌تر به پروژه ورود کردیم و آقای دکتر «نوبخت» سفر ویژه‌ای برای بازدید از روند این پروژه به استان در این ایام داشتن پروژه شتاب خوبی گرفته است.

,

 

,

وی افزوده: راه‌ آهن «همدان  -  سنندج» به سه قطعه تقسیم شده است قطعه سوم و پایانی که از دهگلان تا قبل از گردنه صلوات آباد است تکمیل و آماده ریل گذاری می‌باشد.

,

 

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفته: قطعه اول که بخش عمده آن در محدوده استان همدان است پیشرفت خوبی داشته و هم‌اکنون فعال است و فقط در یکی دو نقطه با مشکل تملک زمین  و معارض مواجه است.

,

 

,

وی افزوده: مشکل اصلی در قطعه دوم بود که از محدوده شهرستان قروه تا حوالی دهگلان به طول حدود ۵۵ ( تقریبا) کیلومتر است این قطعه سال گذشته تعطیل بود.

,

 

,

نصرالهی‌زاده گفته: در جریان سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون وزیر راه مقرر شد پیمانکار جدید برای این پروژه انتخاب شود که خوشبختانه پیمانکار خوب و معتبری انتخاب و از اول مهر امسال قطعه دوم را تحویل وی دادیم.

,

 

,

وی با بیان این‌که در این مدت علیرغم بارندگی‌ها و شرایط جوی، در ۲۰ کیلومتر اول قطعه بخش زیادی از عملیات اجرا شده است و روند کار واقعاً در این قطعه رضایت‌بخش است، تصریح کرده: البته ادامه آن نیاز به تملک اراضی کشاورزی و... دارد که طبعاً مشکلات خاص خود را دارد.

,

 

,

نصرالهی‌زاده با اشاره به اینک‌ه بنده به سهم خودم از از اواخر سال گذشته تا هفته قبل ۳ بار گزارش وضعیت پروژه راه آهن را حضوری به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دادم، خاطرنشان کرده: قرار بود ایشان در اسفندماه برای بازدید مجدد از روند اجرای پروژه به استان سفر کنند که به‌علت گرفتاری‌های مربوط به بررسی بودجه در مجلس و... به آینده موکول شد.

,

 

,

وی در خصوص اعتبارات اختصاص‌یافته به این پروژه گفته: پارسال ۹۰ میلیارد و امسال نیز ۱۱۰ میلیارد تومان به پروژه اختصاص داده شده است.

,

 

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان یادآور شده: برای تسریع در اجرای پروژه و رفع موانع آن ستاد ویژه‌ای در سازمان تشکیل دادیم که به صورت مستمر پیگیری کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
استاندار کردستان از سفر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌ها به دستور وزیر راه و شهرسازی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این سفر از روند اجرایی پروژه‌های احداث راه آهن همدان به سنندج و ... بازدید می‌شود که ضمن بررسی مشکلات پروژه‌ها و شرایط سرعت بخشیدن به آنها فراهم خواهد شد.