چرایی عملکرد ضعیف شهرداری تهران در اربعین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن پلارک در نشست خبری با اشاره به اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در اربعین سال ۹۶ اظهار کرد: استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی نیازمند توفیق است و هر سازمانی توفیق خدمات رسانی به زائران را ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی، خدمت به زائران سیدالشهدا را افتخار هر فرد شیعه و مسلمان دانست و خاطرنشان کرد: همه ساله شهرداری تهران به صورت خودجوش برای اربعین حسینی و بخش‌های مرتبط حضور پیدا می‌کرد اما امسال با تغییر مدیریت شهری، شاهد بودیم با وجود اعتقاد فردی اما اعتقاد سازمانی به حضور و خدمت در مراسم اربعین وجود نداشت.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: البته مدیران شهری ابهاماتی داشتند که بخشی از آن مرتفع شد و زائران اربعین حسینی نیز گلایه‌هایی از کیفیت خدمات شهرداری داشتند که این موضوع هم درست بود.

,

پلارک درباره تدابیر اندیشیده شده برای اسکان و تغذیه زائران اربعین گفت: ما تاکنون برای هزار و ۸۰۰ موکب، شناسنامه صادر کرده‌ایم و فکر می‌کنم در بحث کمیت، دیگر نیازی در این رابطه نداریم.

,

وی افزود: حدود ۷۰ درصد موکب‌ها در کشور عراق و ۳۰ درصد نیز در کشور ما قرار دارند؛ از این به بعد نیز باید برای بهبود کیفیت و امنیت و موقعیت موکب‌ها تلاش کنیم، مخصوصاً در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا نیاز به دستگاه سرمایشی داریم و با توجه نوع مسیر و طول آن، باید نوع غذا متفاوت باشد؛ ضمناً از نظر کمّی نیز ۱۰ درصد توسعه وجود دارد اما بیشتر به دنبال توسعه کیفی هستیم.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه به بررسی برنامه‌های انجام شده پرداخت و افزود: از دو سال پیش تاکنون عملیات اجرایی و توسعه اماکن مقدسه با ۶۰۰ هزار متر مربع زیربنا در این کشور آغاز شده است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته ۵۰ درصد این طرح‌ها، امسال و مابقی آن، طی سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

پلارک با بیان اینکه به همت تلاشگران ایرانی تمام عملیات بازسازی در عتبات به پایان رسیده است و مابقی در قالب توسعه فضا در حال انجام است، گفت: در این خصوص توسعه فضای حرم علوی در قالب صحن حضرت زهرا(س) که از بزرگ ترین طرح‌های جهان اسلام به شمار می‌رود هم اکنون مراحل تکمیلی خود را طی می‌کند.

,

وی توضیح داد: صحن حضرت زهرا(س) با ۲۲۰  هزار متر مربع در چند طبقه مراحل پایانی را طی می‌کند و اجرای این طرح که در آغاز حدود ۱۱ هزار مترمربع بود امروزه افزایش چندین برابری داشته است.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر اینکه اجرای این طرح از حدود ۶ سال پیش آغاز شد، خاطر نشان کرد: به منظور حمایت از کالای ایرانی حدود ۹۰ درصد مصالح و ملزومات مورد نیاز از داخل کشورمان تهیه و ارسال شده است.

,

پلارک با اشاره به اینکه طرح توسعه حرم سید الشهدا(ع) از دیگر طرح‌های در دست اقدام است، اظهارکرد: در اجرای این طرح ۱۶۰ هزار متر مربع به فضای این حرم اضافه خواهد شد و ان شاالله بخشی از این طرح برای زائران اربعین امسال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

,

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های توسعه حرم‌های کاظمین و سامرا نیز از دیگر اقدامات در حال انجام است، گفت: در اجرای این طرح‌ها که از دو سال قبل آغاز شده است توسعه فضای حرم به چهار برابر افزایش خواهد یافت.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر اینکه امسال جشنواره افتتاحیه طرح‌ها را در عتبات خواهیم داشت، گفت: تاکنون تمام پروژه ها با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت به انجام رسیده است.

,

پلارک با بیان اینکه بازسازی عتبات عالیات فواید زیادی را به دنبال داشته است، توضیح داد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر نزدیک به ۵ سال است که در عراق فعالیت می‌کنند و تمامی این افراد نیز حقوق دریافت می‌کنند که البته این تعداد به غیر از کارگران و مهندسان متبرع است.

,

وی افزود: بخش زیادی از اقلام و کالاها و نیروهای کار از داخل کشور تامین می‌شود و ما به اهتمام برای استفاده از کالای داخلی تاکید داریم.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره برنامه ‌ریزی و همکاری با آستان قدس رضوی نیز اظهار کرد: آستان قدس رضوی امکانات مناسبی در اختیار دارد و ما نیز تجارب لازم را به دست آورده‌ایم که تلفیق این دو می‌تواند ثمرات زیادی در آستان مقدس رضوی مشهد مقدس داشته باشد.

,

پلارک تصریح کرد: طرح ترفیع گنبد مطهر امام رضا(ع) و لاغرسازی ستونهای حرم برای حضور بیشتر تعداد زائران مدنظر است که تجربه ما در این زمینه به کمک می‌آید.

,

براساس این گزارش، هموطنان علاقه‌مند می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره‌گیری کد #۱۱۰*۷۸۰*(ستاره هفت هشتاد ستاره صدوده مربع) اهداء کنند.

]
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با انتقاد از شیوه حضور شهرداری تهران در خدمات رسانی مراسم اربعین سال ۹۶ گفت: اعتقاد سازمانی در شهرداری تهران برای حضور در اربعین وجود نداشت.