آل‌سعود تمام هزینه حمله موشکی آمریکا به سوریه را پرداخت کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصیب نعیمی در گفتگو با  صبح توس؛ ضمن اشاره به حمله اخیر آمریکا و متحدانش به سوریه، اظهار کرد: باگذشت زمان مشخص می‌شود که حمله آمریکا به سوریه یک پروژه تعریف‌شده با قرارداد ترامپ و ولی عهد سعودی بوده است که هزینه آن برای یک عملیات پرداخت‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

 

,

وی افزود: روند اجرای این عملیات نیز به‌گونه‌ای بوده است که هم آمریکایی‌ها از این معامله سود ببرند و هم عربستان به خیال خام خود به خواسته‌اش در منطقه برسد درحالی‌که مناطق حمله شده به‌هیچ‌عنوان نقطه استراتژیکی نبوده و هیچ موفقیتی حاصل نشده است.

, .,

 

,

کارشناس بین‌الملل بابیان اینکه در همین حال آقای ترامپ با یک خودشیفتگی تمام پایان حمله را اعلام می‌کند، گفت: همچنین از هم‌عهدانش در این حمله ازجمله فرانسه و انگلیس نیز تقدیر کرده است.

,

وی ادامه داد: به دنبال این انگلیس در پی مواضع بعد از حمله کار خود را توجیه می‌کند و هم وزیر امور خارجه این کشور اعلام می‌کند ما تصمیم براندازی در سوریه نداشته‌ایم و همچنین ترس و وحشتی که در محافل صهیونیستی حاکم می‌شود بیانگر یک اشتباه محاسباتی است.

, .,

 

,

نعیمی این حمله را یک تبانی آشکار میان آمریکا با متحدانش در اروپا و منطقه خواند و عنوان کرد: پیش‌ازاین هم ترامپ اعلام کرده بود که ما قصد خروج از عربستان راداریم اما اگر عربستان هزینه‌اش را بپردازد آماده‌ایم بمانیم و بلافاصله بعد از حمله نیز می‌گوید ما قصد خروج از سوریه راداریم.

, .,

 

,

وی تصریح کرد: همه این تناقض‌گویی‌ها بیانگر یک واقعیت است که به‌رغم کاسب‌کارانه بودن این حمله و تبعات منفی در جهان و همچنین مخالفت مردم خودشان، سعی داشتند که درگیر یک بحران جدید نشوند و رسانه‌های صهیونیستی نیز نتیجه این حمله را پیروزی جبهه مقاومت خواندند.

, .,

 

,

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اینکه این حملات نتوانسته است هیچ تضعیفی در سوریه ایجاد کند، بلکه محور مقاومت و امید مردم را نیز تقویت کرد، بیان کرد: لذا مشاهده می‌کنیم که بلافاصله روز بعد حمله پاک‌سازی نیروهای مقاومت از تروریست‌ها در غوطه به پایان می‌رسد و محور مقاومت پیروزی خود را مجدداً جشن می‌گیرد.

, .,

 

,

انتهای پیام/

, /,

 

,

 

]
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: باگذشت زمان مشخص می‌شود که حمله آمریکا به سوریه یک پروژه تعریف‌شده با قرارداد ترامپ و ولی عهد سعودی بوده است که هزینه آن برای یک عملیات پرداخت‌شده است.