بیش ۵۰نفر در همدان نیازمند پیوند کلیه هستند/ اهداء عضو ۲۴نفر بیمار مرگ مغزی در همدان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مجید حمیدی در گفت و گو با نافع، با بیان اینکه در سال گذشته اعضا ۲۴بیمار مرگ مغزی در همدان اهداء شد افزود: در این راستا ۱۴مورد در همدان راضی به رضایت اهداء عضو بیماران خود شدند و ۱۰مورد دیگر همدانی هایی بودند که در استان های دیگر دچار حادثه شده و رضایت داده اند و این در حالی بوده که در سال ۹۵ آمار اهداء عضو در همدان ۲۱نفر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی در ادامه با اشاره به اینکه این مهم نشان دهنده یک آمار خوب در استان است و شاهد افزایش در این زمینه بودیم  تصریح کرد: یکسری از خانواده ها هستند که به دلیل باورهای غلط راضی به اهداء عضو نمی شوند.

,

حمیدی همچنین با تاکید بر اینکه بهترین فرصت برای اهداء عضو به نیازمندان پیش از فوت بیمار مرگ مغزی است اضافه کرد: در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی داریم و این در حالی است که اقدامات بزرگی در این راستا انجام شده است.

,

 مسئول تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام اینکه هر بیمار مرگ مغزی می تواند با اهداء عضو به ۱تا ۸ نیازمند پیوند اعضا زندگی دوباره ببخشد اظهار کرد: در این راستا هر بیمار مرگ مغزی می تواند ۸ عضو و ۵۳ نسج را اهداء کند به گونه ای که عضو زندگی می بخشد و نسج از معلولیت افراد معلول جلوگیری می کند.

,

 وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته در سطح کشور ۲۷هزار نفر نیازمند اهداء عضو بودند گفت: در حال حاضر در همدان نیز ۵۰ بیمار نیازمند پیوند کلیه هستند.

,

حمیدی با تاکید بر اینکه خانواده باید به این رشد علم و آگاهی برسند که بیمار مرگ مغزی در صورت تائید مرگ مغزی قابل برگشت نیست افزود: اعضا یک بیمار مرگ مغزی می تواند نجات بخش افراد نیازمند دیگری باشد.

,

وی در پایان افزود: شرط اصلی برای اهداء عضو رضایت وراث قانونی شخص است.

,

انتهای پیام/

]
مسئول تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان از اهداء عضو ۲۴نفر بیمار مرگ مغزی در همدان در سال ۹۶خبر داد و گفت: بیش از ۵۰نفر در همدان نیازمند پیوند کلیه هستند.