زنده گیری ۲ قلاده راسو در ساختمانی نیمه کاره در سردشت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، خالد بایزیدی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: ماجرا از این قرار بوده که استادکاران مشغول به کار در ساختمانی نیمه کاره زمانی که یکی از راسوها را در روزهای اخیر مشاهده می کنند با اداره محیط زیست سردشت تماس گرفته و از وجود آن در داخل شهر خبر می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت افزود: این قلاده راسو همان روز توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست زنده گیری و به اداره منتقل می شود که پس از اطمینان از سلامتی، دوباره به زیستگاهش برگردانده شد.

,

وی در رابطه با دومین راسو هم گفت: راسوی دوم که احتمالا جفت راسوی قبلی بوده به شیوه ای خود را در مکانی در همان ساختمان نیمه کاره مخفی کرده بود و که به محض مشاهده از فرط گرسنگی و تشنگی نیز نای حرکت نداشت که امروز توسط آتش نشانان سردشت زنده گیری و تحویل عوامل محیط زیست شهرستان شد.

,

بایزیدی تصریح کرد: این قلاده راسو با توجه به شکستگی استخوان به مراقبت بیشتری نیاز داشته و هم اکنون در اداره حفاظت محیط زیست سردشت تحت مداوا و درمان تا رسیدن به شرایط نرمال قرار دارد.

,

وی با بیان اینکه امسال این اداره با ۲ مورد زنده گیری پرندگان مقابله کرده است، گفت: از این تعداد ۱۰ بال سهره جنگلی و ۶ بال کبک بوده است.

,

بر اساس گزارش بُلفَت، راسویان خانواده ای از رده پستانداران و از راسته گوشتخواران بوده که دارای بدنی کشیده و استوانه ای هستند.

,

در ایران ۸ گونه از انواع راسویان زیست می کنند که جنگل های زاگرس از جمله جنگل های سردشت زیستگاه اصلی این جانور به حساب می آیند.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ۲ قلاده راسو که به ساختمان نیمه کاره یکی از شهروندان راه یافته بودند توسط محیط بانان زنده گیری شدند.