ایرانیان روزانه ۱۱.۳ میلیارد تومان صرف انتقال پیام در تلگرام می‌کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هومن اهرامی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما با بیان اینکه 30 درصد ترافیک اینترنت کشور را تلگرام اشغال می‌کند، اظهار کرد: اگر بخواهیم هزینه روزانه اینترنت و این میزان ترافیک را تخمین بزنیم رقمی حدود 11 میلیارد و 394 میلیون تومان می‌شودکه معادل سالانه 985 میلیون دلار است؛ به عبارت دیگر با هزینه‌کرد این رقم به یکدیگر پیام ارسال می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این کارشناس فضای مجازی افزود: ترافیک بین‌الملل کشور در حال حاضر هزار و 100 گیگابیت بر ثانیه است که براساس آمار شرکت ارتباطات زیرساخت، حدود 300 گیگابیت بر ثانیه صرف تلگرام می‌شود.

,

وی گفت: همه این هزینه‌ها از جیب مردم پرداخت و بخش عمده‌ای از آن با تبدیل شدن به دلار از کشور خارج می‌شود در صورتیکه با استفاده از پیام‌رسانهای داخلی اشتغال فراوانی در کشور ایجاد می‌شود.

,

این کارشناس فضای مجازی افزود: برخی پیام‌رسانهای داخلی تا یک‌سوم هزینه ترافیک داخلی را دریافت می‌کنند و برخی از آنها هم مجانی هستند و این به نفع کشور و مردم است.

,

او همچنین ویترین مجازی، امکانات پرداخت وجه، توجه به اقتصاد محتوا و فروش محتوا را از ویژگیهای پیام‌رسانهای داخلی دانست.

,

انتهای پیام/ط

]
یک کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه تلگرام ۳۰ درصد ترافیک پهنای‌باند بین‌الملل کشور را اشغال می‌کند، گفت: سالانه رقمی حدود ۹۸۵ میلیون دلار صرف انتقال پیام در تلگرام می‌شود.