آیا محیط‌بانان حق شلیک به شکارچیان را دارند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از تسنیم، نقی میرزا کریمی درباره برخی تجیهزات تحویل شده به محیط‌بانان اظهار کرد: چندی قبل برخی تجهیزات همانند جلیقه‌های ضد گلوله هم تحویل محیط بانان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: جلیقه‌های ضد گلوله در اصل برای بالا بردن سطح ایمنی و دفاعی یک محیط بان است اما متاسفانه برخی افراد در فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و خواستار اجرای فرهنگ‌سازی از سوی محیط‌بانان شدند.

,

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پاسخ به انتقادات اظهار کرد: وظیفه یک محیط بان ابتدا اجرای موضوعات فرهنگ‌سازی و حفظ محیط زیست است اما فعالیت‌های او باید با توامندی کافی و امکانات لازم باشد تا در مواقع ضروری که بارها نیز اتفاق افتاده، به دفاع از خود بپردازد.

,

به گفته میرزا کریمی، جلیقه‌های ضد گلوله نوعی تجهیزات دفاعی و ایمنی محسوب می‌شود و تجربه آسیب‌دیدگی محیط‌بانان بارها در مواجه با برخی شکارچیان اتفاق افتاده است.

,

وی افزود: محیط‌بانان با داشتن تجهیزات مناسب، با اعتماد به نفس و امنیت خاطر بیشتری به فعالیت می‌پردازند و در این راستا باید جوامع محلی نیز در برخورد با کارهای مجرمانه فعالیت داشته باشند.

,

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه درصد اندکی از متخلفین و مجرمین به مقاومت مسلحانه در مقابل محیط‌بانان می‌پردازند، گفت: این جلیقه‌ها یا سایر اقلام انتظامی به معنای دفاع در مقابل این متخلفان و شکارچیان است؛ جلیقه یا سلاح به معنای این نیست که در صورت مشاهده شکارچی به او شلیک کنیم یا عملی خلاف قانون صورت گیرد.

,

میرزا کریمی با بیان اینکه محیط‌بانان دارای سلاح گرم (کلاشینکف سازمانی) هستند، گفت: محیط‌بانان خارج از قانون از سلاح گرم استفاده نمی‌کنند و حفظ جان متهم نیز بسیار حائز اهمیت است.

,

وی افزود: تا زمانی که شکارچی و متهم به سمت محیط‌بان حمله‌ای نکند و دستور سرپیچی صورت نگیرد، محیط‌بان به شکارچی حمله‌ نخواهد کرد و نخست  فقط در مقام دفاع و ایمنی برمی‌آید.

,

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار کرد: محیط‌بانان برابر با قانون بکارگیری سلاح، حق استفاده از سلاح و شلیک تیر را در اختیار دارند اما بی‌دلیل از آن استفاده نمی‌کنند و رویکرد آنها بر اساس قانون خواهد بود.

]
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تحویل تجهیزاتی مانند جلیقه ضد گلوله برای ایمنی محیط‌بانان است، گفت: محیط‌بانان از سلاح کلاشینکف سازمانی بهره می‌گیرند.