برگزاری دوره آموزشی قصه گویی گیلکی در رشت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، دوره آموزشی قصه گویی گیلکی صبح امروز در رشت برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , 8دی, ، ,

در این دوره آموزشی یک روزه که در ادامه دوره های آموزشی قصه گویی گیلکی در سال1396 و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، معاون توسعه کتابخانه ها و امور همکاری ها، کتابداران کتابخانه های استان و مسئولین ستادی برگزار شد، در خصوص جنبه های مختلف قصه ها و متل های گیلکی مطالبی بیان شد.

, در این دوره آموزشی یک روزه که در ادامه دوره های آموزشی قصه گویی گیلکی در سال1396 و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، معاون توسعه کتابخانه ها و امور همکاری ها، کتابداران کتابخانه های استان و مسئولین ستادی برگزار شد، در خصوص جنبه های مختلف قصه ها و متل های گیلکی مطالبی بیان شد.,

ناصر وحدتی خواننده گیلانی قصه های گیلکی را دارای منزلت و مقام بسیار والایی در فرهنگ این سرزمین عنوان و حفظ بسیاری از این قصه های بومی را بدست پدران و مادرانمان و از طریق سینه به سینه عنوان کرد. این پژوهشگر گیلانی قصه ها را تنها ابزار انتقال فرهنگ های بومی اصیل در گذشته و حال دانست و بر ضرورت پاسداشت دقیق و بدون تغییر این میراث گرانبها تاکید کرد.

,

نویسنده و آهنگساز مطرح گیلانی در ادامه این دوره آموزشی به بیان شیوه های مختلف قصه گویی برای سنین مختلف پرداخت و با خوانش برخی از معروفترین قصه ها و متل های گیلانی این دوره یکروزه را به پایان برد.

,

گفتنی است اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان پیش از این نیز با هدف پاسداشت فرهنگ بومی و محلی و آشنایی کتابداران استان گیلان با فرهنگ غنی گیلان اقدام به برگزاری این دوره آموزش کرده بود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
دومین دوره آموزشی یک روزه قصه گویی گیلکی با حضور استاد ناصر وحدتی، نویسنده، هنرمند، پژوهشگر و آهنگساز فولکلور گیلانی و جمعی از کتابداران گیلان در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.