خرید کالای خارجی فروپاشی کانون اقتصاد خانواده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سکینه مقاری مسئول امور اجتماعی و مسئول امور بانوان بخشداری مرکزی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبر اظهار داشت: تبلیغ و حمایت از محصولات ایرانی بیش از یک سال اولویت برنامه‌های امور بانوان و خانواده فرمانداری و بخشداری مرکزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر, زنان خبر,

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «حمایت از کالای ایرانی» تمام تلاش و توان خود را برای اجرای آن در بخش مرکزی انجام خواهیم داد.

,

مقاری با اشاره به تعطیلی برخی از کارخانه‌ها بیان کرد: به دلیل وجود کالاهای خارجی در کشور و گرایش مردم به خرید آنها شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری بسیاری از کارگران بودیم که آثار و پیامدهای بدی را در پیش خواهد داشت.

,

وی ادامه داد: بیکاری کارگران منجر به بروز مشکلات اجتماعی، اقتصادی، اختلافات خانوادگی، ازبین رفتن کانون خانواده و... خواهد شد که جبران ناپذیر است.

,

مسئول امور بانوان بخشداری مرکزی شهرستان ری در مورد واردات کالاهای چینی اذعان داشت: واردات محصولات خارجی بخصوص کالاهای چینی چرخ اقتصادی کشور را فلج می‌کند، کیفیت بسیاری از کالاهای خارجی از تولیدات ایرانی پایین‌تر است.

,

مقاری خاطرنشان کرد: کفش‌های چرم ایرانی، پوشاک بچگانه و دیگر محصولات ایرانی بهترین کیفیت را دارد که متاسفانه اجناس خارجی وارداتی جای آنها را گرفته‌اند، در این راستا باید نسبت به خرید خود تجدید نظر کنیم.

,

وی با تاکید بر نقش بانوان در تحقق شعار سال یادآور شد: بانوان نقش مهمی برای خرید محصولات ایرانی در خانواده دارند، آنان می‌توانند با تربیت صحیح و آگاه سازی فرزندان خود در فرهنگ خرید کالای ایرانی موثر باشند.

,

مسئول امور بانوان بخشداری مرکزی شهرستان ری گفت: رسانه‌ها و بخصوص صدا و سیما می‌توانند نقش بسیار مهمی برای ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی داشته باشند و با برنامه‌های مستمر و تاثیرگذار در این زمینه گام بردارند.

,

وی مدارس را یکی از مکان‌های مناسب برای فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی دانست و افزود: آموزش و پرورش نیز با شکل‌دهی افکار دانش آموزان در مدارس و برگزاری برنامه‌های آگاه سازی در این زمینه می‌تواند فعالیت داشته باشد، سنین پایین برای آموزش و پیشبرد اهداف کشور در آینده موثر است.

,

مقاری مطرح کرد: آموزش مهارت‌های مختلف، ارائه روش‌های کار آفرینی، استعدادیابی، پرورش خلاقیت دانش آموزان و درست کردن کاردستی‌های مختلف می‌تواند ذهن دانش‌آموزان را در سنین جوانی برای کارآفرینی آماده کند.

,

مسئول امور بانوان بخشداری مرکزی شهرستان ری با اشاره به ایجاد بازارچه‌های دانش‌آموزی اذعان داشت: مدارس باید با برنامه‌های متنوع زمینه‌ی خلاقیت و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را ایجاد کنند، ایجاد بازارچه‌های دانش‌آموزی و ارائه تولیدات آنها هرچند کوچک می‎تواند در سنین بالاتر آینده‌ای خوب را برای آنان رقم بزند.

,

انتهای پیام/*

]
خرید کالای خارجی منجر به بیکار شدن کارگران ایرانی خواهد شد که یکی از آسیب‌های آن فروپاشی کانون گرم خانواده‌ و مشکلات فراوان اجتماعی است.