اجرای برنامه‌های فرهنگی در گلستان شهدا از میلاد حضرت مهدی(عج)/ یادواره شهدای گمنام تیپ فاطمیون در گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود عابدی امشب در گفت‌وگو با صاحب نیوز با اشاره به برنامه های کمیته خادمین شهدا اصفهان، اظهار کرد: کار تربیتی و اخلاقی هدفی است که باید اول از خودمان شروع کنیم تا این کار مثمر ثمر باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مسئول کمیته خادمین شهدا استان اصفهان بابیان اینکه یک مجموعه‌ای که روی خود، کار تربیتی انجام ندهد نمی‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد، گفت: این فرصتی که در حال حاضر داریم شاید در آینده از دست بدهیم و باید هم‌اکنون قدر این لحظات را بدانیم و این تکلیفی که داریم باید به‌طور کامل و صحیح انجام بدهیم.

,

وی تکریم حداکثری زائرانی که به گلستان شهدا می‌آیند را یکی از اهداف کمیته خادمین شهدای اصفهان، دانست و افزود: خادم‌های شهدا مانند یک خانواده عمل می‌کنند و چه در شهر، راهیان نور و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، چه در مساجد، این خادمی وجود دارد و ما باید از همین جنس باشیم که بتوانیم کارها را پیش ببریم.

,

عابدی با اشاره به اینکه محوریت کار ما در استان گلستان شهدا است، تصریح کرد:  تک‌تک خادمین شهدا دلشان برای یک‌لحظه خلوت در شلمچه، طلاییه، فکه و… پر می‌زند، اما گلستان شهدای اصفهان با آرامیدن بیش از هشت هزار شهید دست‌کمی از این مناطق ندارد و آرامش خاصی دارد.

,

وی ادامه داد: حیف است که باوجود فضای معنوی فوق‌العاده و زائرین زیادی که به این مکان مقدس می‌آیند، خادم نباشد و ما بچه شیعه‌ها اعتقادداریم اهل‌بیت اطهار(ع) در برنامه‌های مذهبی و معنوی ما شرکت می‌کنند و باید با تمام وجود خادمی کنیم.

,

مسئول کمیته خادمین شهدا اصفهان بابیان اینکه بزرگان راهیان نور می‌گویند خادم شهدا باید یک آینه تمام‌قد از یک شهید باشد، پس ما موظفیم که ازلحاظ رفتاری و اخلاقی مانند یک شهید باشیم، خاطرنشان کرد: خادمان شهدا دانه‌های پازل هستند، باید خصوصیات خوب همدیگر را جذب کننذ و بتواننذ کار خادمی را به بهترین نحو انجام دهنذ.

,

وی بیان کرد: برنامه‌ای فرهنگی در گلستان شهدا از نیمه شعبان شروع می‌کنیم که خادمان شهدا به سبک راهیان نور ثبت‌نام و به‌صورت گسترده در گروهان هایی تقسیم‌بندی می‌شوند، ایجاد فضای راهیان نور، ایستگاه صلواتی، خادمی گلستان شهدا، واکس صلواتی، جذب، پذیرش و سازمان‌دهی ازجمله این برنامه‌ها است.

,

عابدی با تأکید بر اینکه این برنامه فرهنگی از چهارشنبه میلاد حضرت مهدی(عج) آغاز و از پنجشنبه هر هفته این برنامه ادامه می یابد، اظهار کرد: تشکیل حلقه‌هایی در قطعه‌قطعه گلستان شهدا با محوریت روحانیت و تدریس کلام امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه و کتاب انسان ۲۵۰ تا فرهنگ شهید و شهادت از جمله برنامه های مدنظر کمیته شهدا است.

,

وی با اشاره به ثبت‌نام سه هزار نفر خادم در کمیته خادمین شهدا استان اصفهان، گفت: استان اصفهان این پتانسیل را دارد که خادمین تکراری در برنامه‌های استفاده نکند و به‌صورت چرخشی همه خادمین در این طرح فعالیت می‌کنند.

,

مسئول کمیته خادمین شهدا اصفهان ادامه داد: با یاری خدا 20 اردیبهشت‌ماه یادواره شهدای گمنام تیپ فاطمیون در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
مسئول کمیته خادمین شهدا اصفهان بابیان اینکه گلستان شهدای اصفهان با وجود بیش از هشت هزار شهید دست‌کمی از شلمچه و طلاییه ندارد، گفت: برنامه‌های فرهنگی همچون ایستگاه صلواتی، حضور خادمین و واکس صلواتی در این مکان معنوی از نیمه شعبان اجرا می‌شود.