وزیر صنعت: ایران در جمع 10 کشور تولید کننده قالب‌های دایکاست/ خودروسازی ایران به سمت ایجاد پلتفرم‌های مشترک با خودروسازی‌های مهم دنیا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج ، در پی چهارمین سفر کاروان تدبیر و امید عصر امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خط تولید قالب‌های دایکاست در شرکت آهنگری تراکتورسازی افتتاح گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این پروژه که با سرمایه‌ای بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد ریال احداث و 80 فرصت شغلی مستقیم و 250 فرصت شغلی غیر مستقیم را ایجاد کرده، ایران را در جمع 10 کشور تولید کننده قالب‌های دایکاست، قرار داده است.

,

با ایجاد این مجموعه تمام قالب‌های دایکاست موتورها و گیربکس‌های تولیدی ایران خودرو داخلی‌سازی می‌شود و شرکت آهنگری ظرفیت تولید ست کامل قالب‌های دایکاست موتور و گیربکس که شامل 40 تا 50 انواع قالب می‌شود در مجموعه فوق‌الذکر ایجاد کرده است‌.

,

محمد شریعتمداری در گفت‌وگویی عنوان کرد: تعداد قابل توجهی قطعه از رده خارج می‌شدند که باید قالب‌های جدید خریداری می‌شد، این اتفاق مهم باعث شد نیازهای ما تامین کننده فضای اشتغال در خارج از مرزها نباشد.

,

وی با بیان اینکه با توجه ظرفیت این واحد تولیدی پیش خواهیم رفت، اذعان کرد: قیمت‌ها به این ترتیب می تواند در خصوص برخی از قطعات کاهش یافته و با کیفیت مناسب تولید شود.

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت جلوگیری از خروج ارز کشور، ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید قطعات آلمنیومی خودرو را از دیگر مزایای راه اندازی خط تولید قالب‌های دایکاست، عنوان کرد.

,

این مقام مسئول در خصوص آینده صنعت خودرو خاطر نشان ساخت: خودروسازی ایران به سمت ایجاد پلتفرم‌های مشترک با خودروسازی‌های مهم دنیا است.

,

وی ادامه داد: به گونه‌‌ای که با اشتراک در طرح و توسعه و تولید پلتفرم مشترک دنیا بتوانیم خودروهای جدید و متنوعی را از ایران تولید و صادر کنیم.

,

شریعتمداری با بیان اینکه توان ملی ما در ساخت خودروی داخلی هم گسترش یافته، تصریح کرد: در خودروسازی با قوت بیشتری پیش خواهیم رفت زیرا ما کشوری دارای ذخایر غنی هستیم از سوی دیگر نیروهای جوان، خوش فکری و خلاق داریم.

,

انتهای پیام/

]
با بهره برداری از خط تولید قالب‌های دایکاست در شرکت ‌آهنگری ایران جزو ده کشور تولید کننده قالب دایکاست قرار گرفت.