"محمد بن سلمان" امنیت عربستان را به مخاطره انداخته است/ این جوان نابخرد سعودی برای تکیه زدن بر سلطنت خیلی عجله دارد
[

حسین شیخ‌الاسلام کارشناس مسائل منطقه درگفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در‌خصوص اتفاقات اخیر عربستان و اختلافات به وجود آمده در خاندان سلطنتی که منجر به درگیریهای اخیر شده گفت: این جوان نابخرد که برای تکیه زدن بر سلطنت خیلی عجله دارد ساختار سنتی عربستان را برهم زده و با نام دموکراسی دست به انجام تغییرات زیادی زده است و با این کار درگیری را به داخل خاندان سعودی کشیده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی با اشاره به اینکه محمد بن سلمان خیلی سریع و علنی به سمت اسرائیل پیش می رود؛ افزود: این شخص با نوع رفتاری که می کند حتی با وهابیت در افتاده و در بین کسانی که با اسرائیل مشکل دارند و سرزمین قدس را مقدس می دانند نیز منفور شده است و این برای جامعه عربستان و حتی وهابیت قابل هضم نیست و باعث از هم پاشیدن خاندان سعودی خواهد شد.

,

 

,

 شیخ الاسلام گفت: من احساس می کنم که حتی ادامه تجاوز به یمن نوعی فرافکنی خاندان بن سلمان در مواجهه با مشکلات داخلی سعودی هاست.

,

 

,

وی با بیان اینکه عربستان تا زمانی که این جوان نابخرد در مسند قرار گیرد از امنیت نسبی خوبی برخوردار بود، افزود: قبل از محمد بن سلمان امنیت عربستان بین کشورهای عربی مثال زدنی بود٬ اما با تجاوز به یمن٬ امنیت شهرهای عربستان و مرزهای آن با مشکل مواجه شد. 

,

 

,

کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه گفت: حمله به یمن موجب شد کنفرانس سران عرب که قرار بود در ریاض برگزار شود تحت شعاع قرار گیرد و روسای کشورهای عربی حاضر نشدند در ریاض که در برد موشکهای یمنی قرار دارد دور هم جمع شوند و این یک سرشکستگی بزرگ برای عربستان است.

,

انتهای پیام/

]
شیخ الاسلام با بیان اینکه عربستان تا زمانی که این جوان نابخرد در مسند قرار گیرد از امنیت نسبی خوبی برخوردار بود، افزود: قبل از محمد بن سلمان امنیت عربستان بین کشورهای عربی مثال زدنی بود٬ اما با تجاوز به یمن٬ امنیت شهرهای عربستان و مرزهای آن با مشکل مواجه شد.